محکومیت الکس؛ شبکه فساد اعدام می شود/ یک شهروند سوئدی متهم به جاسوسی در این کشور است


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890326

سخنگوی قوه قضاییه با اعلام حکم الکس سرکرده سرکرده یکی از شبکه های فساد گفت: شهروند سوئدی متهم به جاسوسی در این کشور است. وی در ادامه این نشست به بررسی مهم ترین موضوعات افکار عمومی که از سوی نمایندگان رسانه ها مطرح شد پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز سه شنبه 4 مرداد 1401 در خصوص آخرین وضعیت پرونده میلاد خاتمی اظهار داشت: این پرونده 22 نفر متهم بودند که پرونده در دادسرا و با حضور در دادسرا بررسی شد. با صدور کیفرخواست به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تحویل شد.

وی افزود: فرد مورد نظر به اتهام فساد جهانی، پولشویی و اخلال در نظام ارزی و پولی و فرد دیگر به اتهام معاونت در فساد جهانی، پولشویی و اخلال در ارز و پولی دستگیر شدند. سیستم. سیستم

به گفته وی، مابقی متهمان که 18 نفر هستند، هم اکنون با تودیع وثیقه در دادسرا آزاد هستند و پرونده در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است.


بابک زنجانی الان کجاست؟

ستایشی افزود: اجرای حکم بابک زنجانی در حال انجام است و تحویل دادسرای عمومی و انقلاب تهران شده است. تاکنون اقدامات جدی برای شناسایی اموال بابک زنجانی در داخل کشور و پتانسیل ملک در خارج از کشور انجام شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: حدود 500 میلیون دلار به وزارت نفت واگذار شده است و اموال این فرد حدود یک میلیارد و 960 میلیون یورو است. با توجه به باقی مانده درخواست وزارت نفت، با کمک ضابطان در حال پیگیری و انتقال اموال از خارج از کشور هستیم. رشته های خوبی از دارایی به دست آمده که باز خواهد گشت.


پرونده سید حسن خمینی علیه دهباشی

این مسئول ادامه داد: پرونده شکایت آقای سید حسن خمینی از آقای دهباشی در مرحله اول قرار قطعی صادر می شود که تجدیدنظرخواهی می شود.

ستایشی گفت: فرد مورد نظر پس از طی مراحل قضایی به شش ماه حبس تعزیری محکوم می شود که با اعتراض متهم و هم اکنون در شعبه اول بازپرسی دادسرای تهران در حال رسیدگی است.


پرونده یک شهروند سوئدی در ایران

وی در خصوص دستگیری یک شهروند سوئدی در ایران گفت: این پرونده در دادسرای تخصصی تهران در حال رسیدگی است و اتهام آن جاسوسی است.

ستایشی گفت: هشتم فروردین ماه امسال برای وی قرار بازداشت موقت صادر شده و در بازداشت به سر می برد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تعدادی اسناد کشف شده و در حال بررسی است و تحقیقات مقدماتی محرمانه است. بر اساس شواهدی که داریم، ممکن است با اتهامات دیگری روبرو شود.


الکس اعدام می شود

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص دستگیری یکی از سرکردگان شبکه فساد به نام الکس که دو سال پیش به همراه مادرش و یکی از مخاطبین وی دستگیر شد، گفت: راه اندازی یک شبکه سازمان یافته فساد یکی از موارد است. اتهامات این فرد.»

وی افزود: این مرد به اعدام محکوم شده است. سایر متهمان به اتهام فساد مالی به 8 سال حبس تعزیری محکوم شدند و یک متهم دیگر نیز در این پرونده وجود دارد که حکم او هنوز اجرایی نشده است.


من تمام کردم…

دیدگاهتان را بنویسید