انتقال نفتکش توقیف شده حامل نفت ایران به بندر پیرئوس


ساعت: 21:13
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880337

منابع یونانی از انتقال نفتکش با پرچم ایران که اخیراً توقیف شده بود به بندر پیرئوس در یونان خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مقامات گارد ساحلی یونان گفتند: نفتکش با پرچم ایران که در ماه آوریل توسط یونان توقیف شده بود، روز شنبه پس از تایید مقامات یونانی آزادسازی آن به بندر پیرئوس کشیده شد.

خبرگزاری رویترز شنبه شب به وقت تهران به نقل از یک مقام یونانی نوشت این کشتی ساعت 6:30 صبح روز شنبه به وقت محلی بندر کاریستوس را ترک کرد و انتظار می رفت حدود ساعت 10 شب به وقت محلی به مقصد برسد. در بندر پیرئوس

بیش از دو ماه است که نفتکش لانا با پرچم ایران در نزدیکی جزیره اویا یونان لنگر انداخته است. در ماه آوریل، مقامات یونانی لانا و محموله نفتی آن را با 19 خدمه روسی به دلیل تحریم ها در سواحل اویا توقیف کردند.

این تصمیم در 10 ژوئن (جمعه 20 ژوئن) به دلیل مسائل مربوط به مالکیت لغو شد، اما هفته گذشته کشتی توسط شرکت دیگری به دلیل بدهی های مربوط به خدمات یدک کش توقیف شد. منابع یونانی گفتند نفتکش پس از پرداخت بدهی رسما آزاد شد.

در این گزارش آمده است که پس از درخواست تجدیدنظر یک شرکت ایرانی در 7 ژوئن، دادگاه یونان حکم دادگاهی را که به ایالات متحده اجازه می داد محموله را توقیف کند، لغو کرد.

نفتکش “ایس انرژی” با پرچم لیبریا نفت خام را به نفتکش “لانا” با پرچم ایران در سواحل کاریستوس انتقال می دهد.

خبرگزاری رسمی یونان شنبه گذشته گزارش داد که نفتکش با پرچم ایران به نام «لانا» به دریا رفته است. خبرگزاری رسمی یونان گزارش داد که صاحبان کشتی بدهی خود را به شرکت یدک کش پرداخت کرده اند. شرکت یدک کش پس از مواجه شدن با مشکل موتور نفتکش مذکور در فروردین ماه به ارائه خدمات به آن پرداخت.

پس از تلاش دولت یونان برای توقیف نفتکش حامل نفت ایران در آب های این کشور و تصور محموله به درخواست آمریکا و انتقال آن به نفتکش دیگر، عصر روز جمعه ۱۵ خرداد، روابط عمومی سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امروز (جمعه) ۲ نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام شده در آب‌های نیلگون خلیج فارس توقیف کرد. این دو کشتی در خلیج فارس، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگ در نزدیکی جزیره هندورابی به اسارت درآمدند. هر دو کشتی با نام های جنگجوی محتاط و دلتا پوزیدون با پرچم یونان در حال حرکت بودند و توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شده بودند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید