نفتکش ایرانی حامل نفت سنگین ونزوئلا را در ساحل ترک کرده است

زمان: 11:06
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776732

نفتکش ایرانی حامل 2 میلیون بشکه نفت سنگین ونزوئلا بر اساس توافق دو کشور مبادله میعانات گازی ایران در ازای نفت خام ونزوئلا ، آب های ونزوئلا را به مقصد ایران ترک کرده است.

به گزارش شبکه خبری راه دانا ، یک نفتکش بزرگ با پرچم ایران حامل 2 میلیون بشکه نفت سنگین روز شنبه ونزوئلا را در ساحل خارج کرد.

این محموله بخشی از قرارداد بین شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران برای مبادله میعانات گازی ایران با نفت خام ونزوئلا است. هدف بورس از بین بردن کمبود جدی تینرها در ونزوئلا است که باعث کاهش تولید و صادرات نفت در این کشور شده است.

نفتکش دینو 1 متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران ، روز جمعه بارگیری نفت ونزوئلا در بندر خوزه را تکمیل کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که تجارت دوجانبه نفت بین ایران و ونزوئلا نقض تحریم های اعمال شده علیه دو کشور است.

این نفتکش در ماه سپتامبر با فرستنده ها و حمل 2.1 میلیون بشکه میعانات گازی ایران به سواحل ونزوئلا رسید.

دومین محموله از همین مقدار میعانات گازی ایران در هفته های آینده به ونزوئلا تحویل داده می شود.

اولین محموله این قرارداد ماه گذشته توسط شرکت نفت ونزوئلا ارسال شد که حاوی 1.9 میلیون بشکه نفت خام مری در یک نفتکش بزرگ Felicity با پرچم ایران بود.

به این ترتیب ونزوئلا محصولات مورد نیاز برای تبدیل نفت فوق سنگین خود به مارک های صادراتی را دریافت می کند و ایران پس از پالایش نفت سنگین ونزوئلا را به مشتریان آسیایی عرضه می کند.

ایران و ونزوئلا علی رغم کنترل شدید ایالات متحده طی یک سال گذشته همکاری های دوجانبه خود را افزایش داده اند. در سالهای اخیر ، ایالات متحده بخشهای مختلف ایران از جمله صنعت نفت این کشور را تحریم کرده و در سال 2019 شرکت نفت ونزوئلا را در لیست سیاه قرار داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید