انفجارهای مکرر در کیف همزمان با تشدید محاصره توسط نیروهای روسی بود


ساعت: 06:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814768

رسانه های غربی روز شنبه گزارش دادند که همزمان با پیشروی و تشدید محاصره نیروهای روسیه، صدای انفجارهای متعددی در کیف، پایتخت اوکراین شنیده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خبرنگار CNN گفت: صبح امروز چندین انفجار در حومه کیف شنیده شد. مشخص نیست که آیا این انفجارها توسط نیروهای روسی یا اوکراینی انجام شده است.

سی ان ان گزارش داد که درگیری ها در حومه کیف ادامه دارد و مقامات شهری ادعا می کنند که شدیدترین درگیری ها در مناطق شمالی از جمله بوچا، ایرپن و هوستومل است.

به گفته مقامات اوکراینی، درگیری ها همچنین در رودخانه ای در نزدیکی رودخانه دنیپر در شرق کیف شدت گرفت.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف گفت که مواد غذایی و دارویی شهر فقط برای چند روز کافی است و نیروهای روسی قصد دارند کیف را محاصره کنند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای روسیه برای تصرف کیف پایتخت تلاش خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه (21 فوریه) با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو گفت که کشورش استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت می شناسد و با رهبران کرملین آنها موافقت نامه های همکاری و دوستی امضا کرده است.

پوتین صبح روز پنجشنبه ۲۴ فوریه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه اعلام کرد که در دونباس اقدام نظامی می کند و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید