انقلاب در توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی/ بیش از 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از تلفن همراه استفاده می کنند.


زمان: 09:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807486

بررسی وضعیت ارتباطی خراسان جنوبی قبل و بعد از انقلاب اسلامی.

در حالی که در دوره قبل از انقلاب اسلامی توسعه مخابرات; در استفاده از تلفن ثابت و دسترسی به آنها اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای بزرگ و چشمگیری در این زمینه بوده ایم و امروز یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالگرد آن است. پیروزی ارتباطات و فناوری است. و به برکت انقلاب اسلامی نسل جدیدی از روش های ارتباطی را تجربه می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرق، امروزه ارتباطات جزء لاینفک زندگی بشر به حساب می آید که البته از زمان قدیم الایام مورد توجه بوده است و این نیاز در سراسر زندگی بشر احساس می شود و به مرور زمان به نوعی تبدیل از یک نوع شده است. به دیگری. . این ارتباط به دوران اول بشر با روش آتش و دود و طبل برمی گردد و به تلگراف و تلفن و رادیو و پیش از انقلاب اسلامی رسید.

در حالی که در دوران قبل از انقلاب مهمترین راههای ارتباطی تلفن و تلگراف و نیز توسعه مخابرات قبل از انقلاب اسلامی بود; در استفاده از تلفن ثابت و دسترسی به آنها اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای بزرگ و چشمگیری در این زمینه بوده ایم و امروز یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالگرد آن است. پیروزی ارتباطات و فناوری است. و به برکت انقلاب اسلامی نسل جدیدی از روش های ارتباطی را تجربه می کنیم.

در واقع از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، علاوه بر توسعه تلفن ثابت در حوزه مخابرات، شاهد پیشرفت در حوزه های مختلف مخابرات و فناوری های نوین بوده ایم. با وجود تحریم ها و محدودیت های اعمال شده، پیشرفت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار دهه اخیر انقلاب اسلامی با پیشرفت های قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

به گفته رضا تگی پور، وزیر اسبق ارتباطات و عضو شورای عالی فضای مجازی؛ قبل از انقلاب اسلامی تعداد خطوط تلفن و ارتباط در شهرها بسیار محدود بود. طبیعی بود که مردم تا ۸ یا ۹ سال برای قبض تلفن خانه منتظر بمانند. در روستاها در سال 57 فقط 420 روستا ارتباط تلفنی داشتند، بنابراین در مرکز هر روستا یک خط تلفن عمومی وجود داشت تا مردم بتوانند در شهر تماس بگیرند.

اما اکنون توسعه ارتباطات به گونه ای است که علاوه بر شهرها، اکثر روستاهای منطقه جنوب خراسان که قبل از انقلاب هیچ ظرفیت ارتباطی نداشتند، امروز علاوه بر پوشش تلفن ثابت، از پوشش تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات نیز برخوردار هستند. .

مصطفی بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار कاورستانخاطرنشان کرد: در دوران پهلوی و قبل از انقلاب اسلامی امکانات ارتباطی در منطقه خراسان جنوبی بسیار محدود بود به طوری که شاید تنها در برخی از شهرهای استان تلفن ثابت به صورت مخابرات همگانی وجود داشت.

وی با اشاره به دستاوردهای متعدد و چشمگیر انقلاب اسلامی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: با وجود محدودیت های ارتباطات قبل از انقلاب اسلامی، هم اکنون شاهد انقلابی در توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هستیم. “

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی؛ تمامی شهرهای خراسان جنوبی ظرفیت اینترنت پرسرعت همراه را دارندAdsl وی گفت: همچنین بیش از 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار خراسان جنوبی دارای پوشش تلفن همراه و بیش از 65 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت.”

باخ افزود: در واقع از 918 روستای بالای 20 خانوار استان، حدود 600 روستا معادل 65 درصد به شبکه ملی اطلاعات که 87 هزار خانوار را شامل می شود، دسترسی دارند که تلاش می شود تا این رقم به 100 درصد برسد. پایان سال 1401

وی گفت: از 918 روستای بالای 20 خانوار، بیش از 850 روستا به تلفن منزل و 150 روستا از اینترنت ثابت برخوردار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال 1399 با راه اندازی 100 سایت اینترنتی، 170 روستای استان با جمعیتی بالغ بر 21 هزار خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

باخ گفت: همچنین با راه اندازی 60 سایت جدید تلفن همراه از ابتدای سال 1399 تاکنون، 75 روستا با جمعیتی بالغ بر 5000 خانوار تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: در سال 1399 علاوه بر 3500 کیلومتر فیبر نوری محقق شده توسط مخابرات، 240 کیلومتر فیبر نوری از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات محقق شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید