تعرفه تلفن ثابت مضر به بهبود و توسعه شبکه های ارتباطی کشور است / ارائه خدمات اینترنتی به 25 درصد از روستاهای استان مرکزی

ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781018

لطفی گفت: یکی از موضوعات مهمی که امروز در دستور کار مخابرات منطقه مرکزی قرار دارد، مدل تعرفه تلفن ثابت است و مخابرات به دنبال ساماندهی تعرفه تلفن ثابت و خدمات مخابراتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علیرضا لطفی رئیس مخابرات منطقه مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعات مهمی که امروز در دستور کار مخابرات منطقه مرکزی قرار دارد، مدل تعرفه تلفن ثابت است و مخابرات به دنبال ساماندهی تعرفه ها و خدمات مخابراتی در تلفن ثابت است. “

لطفی بیان کرد: بیش از 18 سال است که تعرفه خدمات تلفن ثابت تغییر نکرده و با وجود تورم چند ده برابری، تعرفه تلفن ثابت طی این سال ها تغییر نکرده و این ماندگاری هم برای مردم و هم برای کشور ثابت است. از نظر هزینه های نگهداری، سرمایه گذاری و بهبود و توسعه شبکه به نفع نیست.

وی با اشاره به اینکه بهبود و توسعه خدمات به صورت ارزی است، گفت: طی این سال ها علیرغم اینکه ارز چندین برابر شده است، تعرفه تلفن ثابت است و متاسفانه شرکت مخابرات قادر به توسعه نیست. بهبود و ارتقاء به دلیل هزینه های تعمیر و نگهداری.

رئیس مخابرات منطقه مرکزی افزود: همه حوزه های کسب و کار در همه حوزه ها در بستر مخابرات به وجود می آیند و از این رو ناتوانی مجموعه مخابرات در توسعه فناوری در کشور آسیب می زند و قطعا همه حوزه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

لطفی یادآور شد: در استان مرکزی 600 هزار خط تلفن ثابت داریم و بانک ها برای هر خط تلفن 2400 تومان از مجتمع مخابرات کارمزد دریافت می کنند و 50 درصد خطوط تلفن ثابت استان کمتر از 2400 تومان مصرف می کنند که در این صورت ترجیح می دهیم. 50 عدم صدور درصدی از فاکتورهای مشترکین.

وی ادامه داد: از 600 هزار مشترک، بیش از 130 هزار مشترک کار نمی کنند و بیش از 20 درصد مشترکان یک بار از آنها استفاده نمی کنند، اما متعهد به ارائه خدمات هستیم و همچنین 56 هزار خط تلفن که 10 درصد آنها دارای خط تلفن هستند. بهره وری پایین که میانگین پرداختی است. «این برای 600000 مشترک 6000 تن در ماه است و اگر آن را بگیریم باید 2400 تن بپردازیم.

رئیس مخابرات منطقه مرکزی گفت: برای هر خط تلفن ثابت ماهیانه 23 هزار تن پرداخت می کنیم و علیرغم اینکه تعرفه همان 4 تن در دقیقه است، اما تعرفه موبایل 62 تن است که 15 برابر است. تعرفه تلفن ثابت پشتیبانی ما نمی توانیم.

لطفی گفت: در طرح جدید مصوب شورای رقابت به ازای هر خط تلفن ثابت هزینه نگهداری مشترک دریافت می کنیم و قیمت تعرفه آن نیز یکسان خواهد بود و این طرح در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در دستور کار قرار دارد، هزینه های نگهداری در حوزه های مختلف به هزینه های تعمیر و نگهداری تلفن ثابت بستگی دارد که در این طرح می تواند به سطح کیفی مطلوب برسد و رضایت مردم و انجام تعهدات را جلب کند.

وی یادآور شد: در استان مرکزی 600 هزار خط تلفن ثابت با ضریب نفوذ 46 درصد، 2 میلیون و 100 هزار مشتری با اولین با ضریب نفوذ 95 درصد و 150 هزار مشترک اینترنت با 33 درصد سهم بازار 83 درصد داریم. شرایط مساعد

رئیس مخابرات منطقه مرکزی گفت: از نظر ارتباطات روستایی بیش از هزار روستا در استان و بیش از 90 درصد مخابرات فعال است و تلفن خانگی نیز در هزار روستا و 25 درصد روستاها فعال است. خدمات اینترنتی نیز ارائه می دهند.

لطفی یادآور شد: در 900 روستا پوشش تلفن همراه یافت می شود و 100 روستا اینترنت پرسرعت همراه دارند و امروز این شرکت نه تنها رقمی از دولت دریافت نمی کند بلکه سالانه میلیاردها تن می دهد که اگر این روند ادامه پیدا کند. قطعاً به نفع مردم و نظام نخواهد بود.

رئیس مخابرات منطقه مرکزی گفت: احداث کابل نوری در بیش از 36 منطقه اراک، توسعه شبکه کابلی در 26 نقطه ساوه، تقویت شبکه در 3 منطقه نیموار، توسعه شبکه های روستایی در 3 منطقه مهم. از جمله اقدامات مهم در آینده است همچنین در روستاها بالغ بر 50 کیلومتر فیبر نوری ایجاد می شود که تا پایان سال به 100 کیلومتر می رسد و دسترسی روستاها به فیبر نوری به معنای هدایت تمامی امکانات ارتباطی به روستا که قطعا رضایت مشتری را به دنبال خواهد داشت. .

لطفی افزود: در 8 ماه گذشته 157 سایت را به روز رسانی کرده ایم که 8 سایت دیگر در دستور کار است. جامع در زمینه فناوری.

وی خاطرنشان کرد: 30 میلیارد تن کل مطالبات از مشترکان داریم که بیش از 80 درصد آن از ادارات، سازمان ها و موسسات خصوصی و دولتی است و خصوصی سازی این شرکت باعث کاهش سودآوری ایران شده و مخابرات زیان های جبران ناپذیری به بار آورده است. همچنین منجر به مصوبات و قوانین ناقص و یک جانبه، بدون تغییر تعرفه ها و افزایش بی رویه قیمت تجهیزات مخابراتی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید