توسعه نسل های جدید تلفن های همراه مستلزم ارائه یک شبکه نوری است


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917657

وزیر ارتباطات پروژه فیبر تا خانه و تجارت را از دیگر اولویت های دولت در سه سال آینده عنوان کرد و گفت: توسعه نسل های جدید تلفن همراه نیازمند تامین شبکه فیبر نوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رشته های شیشه ای و پلاستیکی شفاف یا فیبرهای نوری اکنون بخش مهمی از تجهیزات ارتباطی زیرساختی جهان هستند. فناوری هسته ای که در سال های اخیر کمتر در حوزه ارتباطات ثابت ایران مورد استفاده قرار گرفته است، در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

در همین راستا صبح امروز (سه شنبه) عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان علی اکبر محرابیان – وزیر نیرو بود و در این دیدار همکاری های مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست که با حضور معاونان این دو وزارتخانه برگزار شد، زارع پور به تشریح ماموریت های وزارت ارتباطات در حوزه های مختلف پرداخت و پروژه شبکه ملی اطلاعات را یکی از اولویت های مهم دولت برشمرد و اظهار داشت: : در سال پایانی دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه به حدود 60 درصد رسید.

وی افزود: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خدمات متنوع و با کیفیت در بستری امن و سریع به مردم ارائه می شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات برای ایجاد چهار رکن دیتاسنتر در کشور گفت: برای تامین برق این چهار مرکز به عنوان مرکز داده، کشور نیازمند همکاری وزارت نیرو است.

زارع پور به پروژه فیبر نوری خانه و مشاغل به عنوان یکی دیگر از اولویت های دولت در سه سال آینده اشاره کرد و تصریح کرد: این پروژه به عنوان یک پروژه راهبردی و ملی پاسخگوی نیاز مردم به سرعت بالای چند صد مگابیت بر ثانیه خواهد بود. علاوه بر این، توسعه نسل های جدید تلفن های همراه نیازمند تامین شبکه فیبر نوری است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه می تواند ارتباطات پایدار کشور را تا چند دهه آینده تضمین کند، از وزیر نیرو خواست تا از زیرساخت های وزارت نیرو حمایت کند.

وزیر ارتباطات از وزارت نیرو به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در پیوستن به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت تقدیر کرد.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اکبر محرابیان نیز در این نشست با اشاره به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، این پیشرفت را امیدوارکننده دانست و تاکید کرد: باید در خصوص این شبکه اطلاع رسانی بهتری صورت گیرد تا به مردم اطلاع رسانی شود. .

وی با اعلام آمادگی کامل خود برای همکاری در پروژه فیبر نوری خانگی و تجاری، افزود: هر فرصتی که در اختیار وزارت نیرو باشد برای استفاده در این پروژه در اختیار قرار خواهد گرفت.

وزیر نیرو با توجه به دستورالعمل‌های وزارت نیرو برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین برای هوشمندسازی این وزارتخانه، قرائت کنتور، ارسال بلادرنگ و قابلیت کنترل را برای مدیریت تقاضا مهم دانست و گفت: اولویت ما ساخت کنتورهای پنج‌گانه است. میلیون مشترک پرمصرف هوشمندتر که بتوانیم در این زمینه نیز با وزارت ارتباطات همکاری کنیم.

بر اساس این گزارش، در این دیدار معاونان وزرای دو وزیر همچنین نوع همکاری دو وزارتخانه و موضوعات مرتبط را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در نهایت مدل همکاری پروژه فیبر نوری خانگی و شرکتی طی چند روز آینده تصمیم گیری شد. بین معاونان دو وزارتخانه به تفاهم رسید.

لازم به ذکر است یکی از هفت پروژه بزرگ شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت های ارتباطی و فیبر نوری است و مسئولان وزارت ارتباطات تاکید کردند که تا پایان دولت سیزدهم 80 درصد خانوارها و کسب و کارها خواهند شد. به فیبر نوری که سرعت نامحدودی دارد وصل شود اخیراً اعلام شد که تمامی شهرهای استان ایلام تحت پوشش شبکه سراسری فیبر نوری قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید