انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در مازندران/ کشف 907 هزار لیتر سوخت قاچاق


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883163

مرتضی میرزایی از شناسایی و انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت با 907 هزار لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق در مازندران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و مقابله با قاچاق منابع ملی به ویژه قاچاق فرآورده های سوختی، ماموران یگان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان موفق به شناسایی شدند. اعضای باند جعل اسناد و کارت سوخت، اسناد خودروهای داخل پارکینگ و بدون تردد در استان و قاچاق سوخت.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی انجام شده و بررسی های دقیق پلیسی، کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی دریافتند اعضای این باند سازمان یافته از سال 1395 اقدام به تولید کارت سوخت و قاچاق سوخت به خارج از کشور از طریق مدارک جعلی خودرو می کنند. شرایط، به عنوان اولویت مهم در دستور کار افسران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه شبکه اصلی این باند به جعل اسناد و مطالبه کارت سوخت به صورت گسترده مشغول بوده و یا افرادی بدون بیمه و توقیف نسبت به دریافت کارت سوخت غیرقانونی اقدام کرده اند، خاطرنشان کرد:

میرزایی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی با کمک کارشناسان شرکت نفت تمامی اعضای این باند را شناسایی کردند، گفت: متهمان این پرونده در عملیات های جداگانه با هماهنگی قضایی دستگیر شدند.

وی گفت: 5 نفر از اعضای اصلی این باند پس از دستگیری و صدور قرار وثیقه به مراجع قضایی معرفی و با قرار وثیقه روانه زندان شدند.

این افسر پلیس با اشاره به اینکه کارت سوخت مورد نظر در استان های مرزی از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان مصرف می شد، تصریح کرد: میزان سوختی که با مدارک جعلی صادر شده، 58 هزار و 272 لیتر بنزین و 848 هزار و 1801 لیتر گازوئیل بوده است. .

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور زمینه ساز سایر جرایم در جامعه می شود و فرماندهی انتظامی از هیچ تلاشی برای مقابله با این پدیده دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید