انهدام 45 پهپاد انتحاری ارتش روسیه در حمله به اوکراین

انهدام 45 پهپاد انتحاری ارتش روسیه در حمله به اوکراین

گروه بین الملل: ارتش اوکراین اعلام کرد که در دور جدید حملات ارتش متجاوز روسیه به اوکراین از شنبه شب تا بامداد یکشنبه 20 آذرماه 45 پهپاد انتحاری ایرانی را رهگیری و منهدم کرده است.

حملات پهپادی و موشکی روسیه به اوکراین در ساعات پایانی سال و سپس در ساعات اولیه سال جدید شدت گرفت. نیروی هوایی اوکراین تایید کرد که چندین پهپاد ایرانی را قبل از نیمه شب و 35 هواپیمای دیگر را از آغاز سال نو میلادی سرنگون کرده است.

در آخرین روز سال 2022 روسیه 20 موشک به سمت اوکراین شلیک کرد که بیشتر آنها هدف پدافند هوایی اوکراین قرار گرفت و منهدم شد. هدف این موشک ها کیف و چند شهر دیگر اوکراین بود. در آن روز، نیروهای ارتش اوکراین حملاتی را در مجاورت 9 zh.k خنثی کردند. این خبر صبح روز اول ژانویه توسط خبرگزاری فرم اوکراین از زبان رئیس ستاد ارتش اوکراین گزارش شده است. علاوه بر این، روسیه در 24 ساعت گذشته 31 حمله موشکی و بیش از 70 حمله با راکت انداز را علیه شهرهای اوکراین انجام داده است.

زیرساخت های غیرنظامی در مناطق چرنیهیو، سومی، کیف، شملنسکی، دونتسک، زاپوریژیا، میکولاژی و خرسون هدف این حملات قرار گرفتند.

با توجه به سابقه ارتش روسیه در استفاده از تعداد زیادی پهپاد ایرانی در حملات همزمان، این احتمال وجود دارد که روسیه تدارکات جدیدی از این پهپادهای ایرانی دریافت کرده باشد. اوکراین در 9 ژانویه از انهدام 16 پهپاد تهاجمی ایران در حریم هوایی خود خبر داد. شبکه 12 تلویزیون اسرائیل شنبه شب گزارش داد که ایران تاکنون “1700 پهپاد انتحاری را به روسیه منتقل کرده است که 250 مورد از آنها در چند روز گذشته است.” این گزارش می افزاید که محموله جدیدی شامل «300 هواپیما» نیز در روزهای آینده از ایران وارد روسیه می شود.

مقامات غربی از جمله بریتانیا نیز عرضه پهپادهای ایرانی به روسیه را تایید کرده و جمهوری اسلامی را تحریم کرده اند. این در حالی است که جمهوری اسلامی رسما این موضوع را رد کرده است و همزمان برخی مقامات ایرانی به طور ضمنی از نقش ایران در تقویت قدرت نظامی مسکو در برابر اوکراین صحبت می کنند. به گزارش رویترز، علاوه بر حملات هواپیماهای بدون سرنشین، صدای آژیر هشدار حمله موشکی قریب الوقوع از شنبه شب در تمام شهرهای اوکراین به صدا درآمده و ساکنان کیف، پایتخت، صدای آژیر را برای چهار بار متوالی شنیده اند. ساعت ها. وضعیت مشابهی در شهرهای بخش جنوبی منطقه خرسون و منطقه ژیتومیر در شمال اوکراین وجود داشت.

به گفته نیروی هوایی اوکراین، روسیه در این حملات 31 موشک شلیک کرد و هواپیماهای جنگی این کشور 12 بار حریم هوایی اوکراین را نقض کردند. اوکراین که پیش از این تخمین زده بود روسیه حملات خود را در شب سال نو علیه این کشور گسترش خواهد داد، روسیه را به “ترور شب سال نو” متهم کرد. وزارت دفاع بریتانیا که به طور روزانه پیشرفت جنگ روسیه علیه اوکراین را رصد می کند، پیش بینی می کند که روسیه با تشدید حملات خود در آغاز سال جدید میلادی، تلاش خواهد کرد تا وضعیت میدانی را تغییر دهد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیام سال نو خود ابراز امیدواری کرد که کشورش در جنگ سال 2023 پیروز شود، اما افزود: پیروزی در صورت پرداخت بهای گزاف و با کمک متحدان خارج از کشور و نه از طریق معجزه امکان پذیر است. .

درخواست شهردار کیف از آلمان

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف از آلمان خواسته تا تانک های لئوپارد 2 را در اختیار اوکراین قرار دهد. او در مقاله ای مهمان در روزنامه بیلد روز یکشنبه نوشت: قطعاً به آلمان بستگی دارد که تانک های لئوپارد 2 در نهایت ارسال شوند… بدون این نوع تانک، بازپس گیری سرزمین های اشغالی برای اوکراین دشوار خواهد بود. اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت که آلمان تا زمانی که چنین تسلیحاتی به عنوان بخشی از تصمیم جمعی متفقین ارسال نشود، این کار را انجام نخواهد داد.این سیاستمدار سوسیال دموکرات تاکید کرد که آلمان “به تنهایی نخواهد ایستاد”.

در همین حال، ایالات متحده گفته است که مشکلی برای ارسال تانک های لئوپارد 2 آلمان یا سامانه پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین ندارد. شهردار کیف همچنین پیش بینی کرد که روسیه حملات جدیدی را به این شهر انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید