انگلستان دیگر آن ابرقدرت پیشرفته سابق نیست


ساعت: 01:55
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916489

یک مقام ارشد دولت بریتانیا به نمایندگان مجلس گفت که بریتانیا دیگر جایگاه ابرقدرت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشاتودی، یکی از وزیران دولت انگلیس که مسئولیت کمک های خارجی را نیز بر عهده دارد، اعلام کرده است که این کشور دیگر یک ابرقدرت توسعه یافته نیست.

اندرو میچل، یک کارمند ارشد دولتی، گفت که کمبود بودجه برای رفع نیازهای پناهندگانی که از کشورهایی مانند اوکراین و افغانستان وارد بریتانیا می شوند وجود ندارد.

وی این سخنان را روز سه شنبه در جمع اعضای کمیته توسعه بین المللی پارلمان انگلیس بیان کرد. میچل قبلاً در اکتبر توسط ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا به عنوان وزیر منصوب شده بود.

او کمبود بودجه لندن را با منابع موجود در دوره نخست وزیری تونی بلر و دیوید کامرون مقایسه کرد و گفت: «بیایید بوش را عجله نکنیم. «در حال حاضر ما یک ابرقدرت توسعه یافته نیستیم. وی افزود: اگر می خواهیم جایگاه ابرقدرت انگلیس را دوباره به دست آوریم باید تغییرات ساختاری ایجاد کنیم.

میچل همچنین درخواست کرد که بودجه برخی از هزینه های پذیرش پناهجویان از کشورهایی مانند سوریه، افغانستان و اوکراین کاهش یابد.

حدود 3 میلیارد پوند (3.65 میلیارد دلار) از خزانه رسمی کمک به توسعه (ODA) برای پرداخت هزینه سفر، غذا و اسکان پناهندگان در سال جاری برداشت شده است. با در نظر گرفتن این هزینه، میچل خواستار اصلاح بودجه شد.

بریتانیا سال ها است که هزینه های کمک های خارجی خود را کاهش داده است. در سال 2021، لندن به تعهد خود مبنی بر اختصاص 0.7 درصد از درآمد ناخالص ملی خود (GNI) برای حمایت از برنامه های پناهندگان عمل نکرد و تنها 0.5 درصد را به این بخش اختصاص داد. بر اساس پیش‌بینی سپتامبر توسط مرکز توسعه جهانی، بریتانیا تا پایان سال می‌تواند 270000 پناهنده را ثبت کند که بالاترین رقم در دهه‌های اخیر است.

دیدگاهتان را بنویسید