در مراکز مهاجرت انگلستان چه می گذرد؟

به گزارش سان، پس از این حادثه دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه ون «پاسخ به حوادث»، یک دستگاه آمبولانس و چند خودروی پلیس در خارج از مرکز مذکور حاضر شدند. شاهدان عینی خودروی آزمایشی سرویس بهداشت ملی بریتانیا را نیز مشاهده کردند.
وب سایت MSN گزارش داد که این حادثه در دست بررسی است، اما موضوع در دست پلیس نیست.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که دو روز پیش وزارت کشور انگلیس از مرگ یک پناهجو در بیمارستانی که در مرکز مهاجرت منستون نگهداری می شد، خبر داد. بر اساس گزارش های منتشر شده، وی حالش خوب نبود و روز جمعه به بیمارستان منتقل شد. اما یک روز بعد درگذشت. دیلی تلگراف به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد که او در 12 نوامبر با هواپیما وارد انگلیس شد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. سه روز بعد از بیمارستان مرخص شد و به مرکز مهاجرت در منستون منتقل شد، اما مدت کوتاهی بعد به بیمارستان بازگشت.
ایوت کوپر، وزیر کشور سایه، خواستار تحقیقات کامل درباره این حادثه شد.

بریتانیا، کشوری که مدعی حقوق بشر است، همواره به دلیل سیاست های مهاجرتی خود مورد انتقاد بوده است، اما از زمانی که این کشور طرح انتقال پناهجویان غیرقانونی به رواندا را اجرا کرد، اعتراض ها تشدید شد.

روزنامه گاردین اخیراً در یادداشتی تکان دهنده گزارش داد که چگونه بریتانیا پناهندگان کودکی را که در بزرگسالی از طریق کانال انگلیسی به این کشور مهاجرت کرده بودند، اسکان داده و مبنای قانونی برای اخراج آنها به رواندا فراهم کرده است.

در این گزارش یکی از بچه‌ها می‌گوید: «به ما گفته‌اند که باید تاریخ تولد خود را تغییر دهیم و خود را بزرگ‌تر نشان دهیم. قول دادند اگر روز تولد را بزرگتر کنیم سوار اتوبوس می شوند و از مرکز حرکت می کنیم. من هم سرد بودم چون خیلی چیزها را پشت سر گذاشته بودم، بنابراین گفتم: “شما می دانید چه چیزی مناسب است، زیرا من فقط می خواستم بیرون بروم.”

گاردین در ادامه نوشت که بر اساس گزارش های منتشر شده، طبقه بندی نادرست کودکان به عنوان بزرگسال، آنها را در معرض خطر آزار جنسی قرار می دهد. این در حالی است که پس از ارزیابی ها، بیشتر کسانی که در ابتدا توسط وزارت امور داخله به عنوان بزرگسال ارزیابی شده اند، متعاقباً کودک هستند.

مدی هریس از شبکه حقوق بشر بریتانیا نیز گفت: «به نفع دولت است که با این کودکان به عنوان بزرگسالان رفتار کند، زیرا این فرصت را به آنها می دهد تا آنها را از بریتانیا خارج کنند. قبلاً کودکانی که بزرگسالان شناسایی شده بودند با ما تماس گرفتند و گفتند که وزارت امور داخلی قصد دارد آنها را به رواندا منتقل کند. همچنین این کودک که اخیراً به انگلیس آمده است به ما گفت که ماموران مرزی به او هشدار داده‌اند که اگر نگوید بزرگسال است، چند هفته در منچستر نگه داشته می‌شود و کسی به او کمک نمی‌کند.»

سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود که تنها حزب محافظه‌کار حاکم در مورد آنچه تهاجم بریتانیا به مهاجران می‌خواند جدی است.

دیدگاهتان را بنویسید