انگلیس فرمانده سپاه قدس را تحریم کرد

انگلیس فرمانده سپاه قدس را تحریم کرد

وزارت خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با هماهنگی ایالات متحده آمریکا «اولین مجموعه تحریم‌ها را تحت رژیم تحریم‌های جدید علیه ایران که حمایت تهران از حماس و جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار داده است، اجرا کرده است». »

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس به همراه محمد سعید ایزدی، علی شیرازی، مجید زارعی و مصطفی مجید هانی از اعضای سپاه قدس شاخه فلسطینی به فهرست تحریم های انگلیس اضافه شدند. . خالد کادومی و ناصر ابوشریف به ترتیب نمایندگان حماس و جهاد اسلامی فلسطین در ایران تحریم هستند.

همچنین بر اساس بیانیه مذکور، شاخه فلسطینی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تحریم های انگلیس اضافه شده است.

وزارت خارجه انگلیس مدعی شد که افراد و سازمان های تحریم شده در «فعالیت های خصمانه» علیه رژیم صهیونیستی دست داشته اند.

همزمان، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس، در ادامه ادعاهای خصمانه خود علیه ایران، گفت که «تهدیدات» ناشی از رفتار تهران برای انگلیس و شرکای آن غیرقابل قبول است.

وی ادعای بی‌اساس مبنی بر اینکه ایران «به تهدید مردم در خاک بریتانیا ادامه می‌دهد و از نفوذ خود برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه با حمایت از گروه‌های مسلح از جمله حماس و جهاد اسلامی فلسطین استفاده می‌کند» و استدلال کرد که تحریم‌های جدید «پیام روشنی را به ایران ارسال می‌کند». ما شما را مسئول اعمالتان می‌دانیم”

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به اقدامات «غیرسازنده و غیرمسئولانه» کشورهای غربی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داده بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد رسمی نظامی جمهوری اسلامی است و امیدواریم دولت هایی که در این زمینه اقدام می کنند به نتایج آن توجه کنند. از اقدامات غیر سازنده خود و به ویژه منافع متقابل خود را فدای منافع سیاسی می کنند، تصمیمات زودگذر و احساسی نگیرید.