روز قدس دشمنان را خشمگین کرد/ سپاه از لیست تحریم ها خارج شود


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833788

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر لزوم حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس، گفت: راهپیمایی روز قدس دشمنان را خشمگین می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماز عبادی – سیاسی این هفته تهران (جمعه 2 اردیبهشت) به امامت آیت الله سید احمد خاتمی از دانشگاه تهران اقامه شد.

ایشان در خطبه اول نماز سیاسی جمعه فرمودند: «اگر می خواهیم این نظام و انقلاب به سرعت ادامه پیدا کند، باید مثل عاشقان علی (ع) باشیم، مثل سربازان حاج قاسم وفادار به علی (علیه السلام). مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر بخواهیم این حرکت با همین سرعت و با همه رفتارش ادامه پیدا کند و اثرگذار باشد، باید خودمان را بسازیم، ایمانمان را مثل پاره های پولاد تقویت کنیم.

آیت الله خاتمی درباره گرانی اجناس در کشور گفت: این درد مقام معظم رهبری است، در پیام سال نو نیز با تلخی به این گرانی ها اشاره کردند، مشخص است که رئیس جمهور هم همین درد را دارد و مسئولان با هم تلاش می کنند. درمان این درد دردناک است این واقعیت نشان می دهد که کارکنان محترم باید اقدامات مؤثرتری برای مقابله با مشکل مردم بیابند تا به مردم اطمینان دهند که مردم فردا نمی توانند پیش بینی کنند که چقدر قیمت ها افزایش می یابد و باعث آشفتگی در زندگی آنها می شود.


راهپیمایی روز قدس خشم دشمنان را برانگیخت

وی با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: هفته آینده اولین راهپیمایی روز قدس پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر قلب برگزار می شود. این راهپیمایی به فضل الهی، پله هایی که به عنوان راهپیمایی روز قدس پذیرفته می شود، برگزار می شود.«بی شک عمل صالح یکی از خداپسندانه ترین مراحل است.

خطیب موقت نماز جمعه افزود: هر قدمی که دشمنان شما را عصبانی کند، عمل صالح است. یکی از آن گام‌ها، پله‌های راهپیمایی روز قدس است که هر سال اهمیت ویژه‌ای دارد.» امسال دو معنی خاص دارد؛ یکی جنایتی است که در فلسطین اشغالی انجام شد، منطقه‌بندی مسجد الاقصی، بیرون راندن مسلمانان از قبله اول مسلمانان و جایگزین کردن آنها با شهرک‌نشینان. این یک توطئه بزرگ است و جا دارد ناقوس مرگ بر اسرائیل صدا بزنیم، راهپیمایی روز قدس در واقع فریاد محکم شما در برابر این جنایت است.

خاتمی گفت: رژیم صهیونیستی امید زیادی داشت که با سازش مرتجعین در منطقه، آرام شود و مسئله فلسطین را به حاشیه ببرد، اما فلسطینی ها با عملیات جهادی و شهادت طلبانه رژیم صهیونیستی را شکست دادند. آنها نیاز به حمایت دارند. ما از آنها حمایت می کنیم. این حمایت ها دلگرم کننده است، «این کار را انجام می دهند، مطمئنم به یاری خدا راهپیمایی باشکوهی برگزار می شود.


سوئد نمی تواند موج اسلام گرایی را متوقف کند

وی با اشاره به رفتار شنیع توهین به قرآن در سوئد گفت: حمایت پلیس و دولت از این رفتار شنیع جاهلانه است، عجیب است که از شعار آزادی حمایت می کنند. آزادی در سوئد یعنی آزادی توهین به پیامبران، آزادی در سوئد یعنی بستر سازی برای نژادپرستی، آزادی آنها یک شعار است، اگر در برخی از این کشورهای اروپایی یک نفر علیه هولوکاست حرف بزند و بنویسد زندانی می شود.

آیت الله خاتمی افزود: این آزادی بیان نیست، اهانت به حرم 2 میلیارد مسلمان نه تنها محکوم نیست بلکه مورد حمایت قرار نمی گیرد، بلکه به آنها می گویم مطمئن باشید این اعمال شنیع به ضرر شماست. به فضل خدا نمی توانید جلوی موج اسلام گرایی را بگیرید.

خاتمی در بخشی دیگر از خطبه دوم پنجم اردیبهشت و سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در طبس بر اثر طوفان شن یادآور شد: ملت ایران 69 سال است که توطئه می کند، مردم ما هرگز فراموش نمی کنند. شعار مرگ بر آمریکا

وی افزود: در این عرصه، خداوند به ملت ایران برکت دهد. به مدت شش ماه که مخفیانه توسط رئیس جمهور وقت کارتر برنامه ریزی شده بود، هواپیما قرار بود در طبس فرود بیاید و هلیکوپترهای آنها در بدو ورود به تهران گروگان ها و جاسوسان را آزاد کنند. . امروز ما این خدا را داریم که با این خدا باشد.


این وظیفه دولت در افغانستان است که امنیت مردم را تامین کند

خطیب نماز جمعه با اشاره به حوادث اخیر در افغانستان گفت: انفجارهای مداومی که در افغانستان رخ می دهد دردناک است. ما به صراحت به دولت در افغانستان می گوییم که وظیفه شما تامین امنیت شهروندان است. این وظیفه کجا رفت؟”بمب ها در مساجد و مراکز آموزشی منفجر می شوند، حق دارند به شما بگویند وظیفه خود را انجام دهید و امنیت را تامین کنید، عاملان این جنایت باید دستگیر و به سزای اعمال شرم آورشان برسند و به گوش جهانیان برسد. دستگیری این تروریست. و شما اعدام کردید، منطقی و عقلانی است.

وی با اشاره به حوادث حرم رضوی از این دو شهید عذرخواهی کرد و افزود: برخی می خواهند روابط برادرانه دو ملت مسلمان ایران و افغانستان را خدشه دار کنند. این یک ترفند استکبار است. به فضل الهی روابط برادرانه دو ملت خدشه ای وارد نخواهد شد.»


تیم مذاکره کننده ذرات هسته ای از خط قرمز عبور نخواهد کرد

آیت الله خاتمی در بخشی دیگر از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به مذاکرات وین، گفت: همه می دانند که مذاکرات وین متوقف شده است، اصل مطلب این است که آنچه مقام معظم رهبری می خواهند محقق شود. باید ضمانت‌های جدی از سوی غرب وجود داشته باشد. «امروز معاهده امضا نکنیم و فردا یکی بیاید و آن را بشکند.

وی با اشاره به مشکل pmd گفت: در این موضوع ایران محکوم به ساخت بمب اتم است، چند بار این موضوع را تکذیب می کنیم؟ شما این دروغ را می گویید، پرونده را می بندید و همه تحریم های هسته ای و حقوق بشر را از بین می برید.

وی افزود: مسئولان مذاکره کننده ما وفادار و متدین هستند و از خطوط قرمز ولی فقیه عبور نمی کنند.


قطعا سپاه باید از لیست تحریم ها خارج شود

خطیب تهران در نماز جمعه با اشاره به بیست و نهمین روز از فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: یاد و خاطره سپهبد صیاد شیرازی را نیز ارج می نهیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: روز دوم اردیبهشت ماه، روز تأسیس سپاه در سال 1358 است، سپاه پاسداران دارای تمایزات بسیاری است. .

وی افزود: مردم ما قدردان این فرزندان ایثارگر و ناموس خود هستند. می گویند چرا سپاه پایگاه رژیم صهیونیستی را می زند، این افتخار برای سپاه است که به دشمن بگوید ما پیروز شدیم و اگر اشتباه کنید سیلی محکم تری خواهید خورد و ممکن است تل آویو و حیفا با خاک یکسان شده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: قطعاً سپاه باید از لیست تحریم ها خارج شود. در برخورد با این اراجیف ها نباید هرکسی چیزی را که به ذهنش می رسد بگوید، حتی اگر به ضرر نظام اسلامی باشد و با دشمن همخوانی داشته باشد، سپاه مردمی بود، محبوب است و محبوب خواهد ماند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید