انگلیس چندین مقام ایرانی را تحریم کرده است


ساعت: 20:41
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904737

وزارت خارجه انگلیس به دلیل ادعای ایران مبنی بر فروش هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه، چندین مقام ایرانی را تحریم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت خارجه انگلیس پنجشنبه شب چندین مقام جمهوری اسلامی ایران را به اتهام فروش پهپاد به روسیه تحریم کرد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، حمایت ایران از جنگ غیرقانونی و وحشیانه روسیه علیه اوکراین را تاسف بار خواند.

این مقام انگلیسی افزود که در این زمینه تحریم هایی را علیه سه مقام ایرانی تدارک دیده است. وی همچنین تصریح کرد: همکاری نظامی ایران و روسیه در این زمینه گواه روشنی بر نقش بی ثبات کننده ایران در امنیت جهانی است.

محمدحسن باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار (سردار) سیدخجت الله قریشی، مسئول تامین و تحقیقات وزارت دفاع و سردار سرتیپ سعید آقاجانی، فرمانده یگان پهپاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع هوانوردی شهید در فهرست تحریم های انگلیس قرار دارند.

این تحریم ها در حالی اعمال شد که اتحادیه اروپا امروز سه مقام ارشد ایرانی را بر اساس همان ادعای فروش پهپاد به روسیه تحریم کرد.

مقامات اوکراینی و کشورهای غربی در روزهای اخیر مدعی شده‌اند که پهپادهایی که روسیه برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین استفاده می‌کند، ساخت ایران است. جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را رد کرده است.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز سه‌شنبه (۵ مهر) این ادعاها را کذب خواند و آن را «بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند سازمان‌های رسانه‌ای برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران» توصیف کرد. ” کنعانی گفت که ایران آماده گفتگو با اوکراین برای رفع این اتهامات است.

دیدگاهتان را بنویسید