اولتیماتوم رئال به امباپه; آخرین فرصت حضور در مادرید

رویای جذب کیلیان امباپه برای مادرید هنوز به پایان نرسیده است، اما مهلت‌ها کوتاه‌تر می‌شوند و تا به یکی از تاریخ هایی که در دفتر بیضی فلورنتینو پرز با رنگ قرمز مشخص شده است نزدیک می شویم: 1 ژانویه.

در حالی که تنها 25 روز تا آغاز سال 2024 باقی مانده است، ستاره پاریسی هنوز قرارداد خود را با پاری سن ژرمن تمدید نکرده است که به طور رسمی در 30 ژوئن سال آینده به پایان می رسد. امباپه تا کنون تمدید نکرده و در برابر پاری سن ژرمن و مالکان قدرتمند قطری آن مقاومت نکرده است. رئال مادرید تا اول ژانویه هیچ اقدامی برای مذاکره با امباپه انجام نخواهد داد و در ماه های اخیر نیز چنین کاری نکرده است. رئال ماه گذشته در بیانیه ای رسمی این موضوع را اعلام کرد.

آغاز رسمی مذاکرات

از اول ژانویه، رئال مادرید حملات خود را برای نهایی کردن انتقال کیلیان آغاز می کند، زیرا می داند که از آن لحظه به بعد، قانون در کنار آنها خواهد بود و PSG هیچ کاری نمی تواند انجام دهد تا آن را متوقف کند. موقعیتی که در 1 ژانویه 2022 نیز رخ داد، اما امباپه از مذاکره با رئال خودداری کرد زیرا نمی خواست باشگاه و هواداران نهایی پی اس جی را ناراحت کند. او در نهایت در پایان فصل قرارداد خود را تمدید کرد.

فراموش نکنید که در مادرید همه چیز برای رسمی کردن قرارداد کیلیان آماده بود، با دانستن اراده خود بازیکن که تمام چراغ سبزهای لازم را نشان داد. اما قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و تقابل رئال و پاری سن ژرمن باعث شد امباپه مذاکرات را به تاخیر بیاندازد و آن را به ماه مارس موکول کند. مذاکراتی که البته در نهایت انجام نشد.

تاریخ تکرار نمی شود

فلورنتینو پرز هرگز نمی خواهد تاریخ تکرار شود و باشگاه هوشمندانه برای آن برنامه ریزی کرده است.

زمانی که رئال مادرید با فیض العماری، مادر این بازیکن و یکی از بازیکنان کلیدی در تمام قراردادها و ترتیبات مالی او، در اول ژانویه تماس می گیرد، او به او اطلاع می دهد که پسرش تنها 15 روز فرصت دارد تا به پیشنهاد رئال پاسخ دهد. تاخیر یا تاخیر بیشتر پذیرفته نخواهد شد. امباپه 15 روز فرصت دارد تا بگوید به رئال می آید یا خیر.

در مادرید معتقدند همین 15 روز برای ستاره پاریسی کافی است تا تصمیم قطعی بگیرد. در واقع، اگر کیلیان در سال 2023 بدون تمدید قراردادش از پاری سن ژرمن خداحافظی کند، می توان این گونه تفسیر کرد که عزم او برای جدایی جدی است. آنچه دیگر اعتبار ندارد، توافقات شفاهی است. مادر کیلیان تمام مدارک لازم را در دفتر وکیل رسیدگی کننده به امور اداری او دریافت می کند، بنابراین اگر امباپه پیشنهاد رئال را بپذیرد، در آرامش خواهد بود. البته رقم پیشنهادی رئال با پاری سن ژرمن قابل مقایسه نیست.

گزینه هلند را فعال کنید

اگر امباپه پاسخ ندهد و بعد از 15 ژانویه بلاتکلیف بماند، رئال مادرید به حماسه امباپه پایان خواهد داد و طرح B به رهبری ارلینگ هالند را فعال خواهد کرد. غول نروژی دوست دارد به دوستش جود بلینگهام بپیوندد (این دو در دورتموند هم تیمی بودند). هالند همیشه گفته است که فرهنگ اسپانیایی را دوست دارد. او خانه ای در ماربلا دارد و هر بار که پپ گواردیولا چند روز به او مرخصی می دهد، از منچستر به ماربلا می دود.

پایان داستان خسته کننده

هواداران رئال فراموش کرده اند که چند بار باشگاه برای جذب کیلیان امباپه اصرار داشت. آنقدر تلاش شد که همه خسته شدند. امباپه از آنجایی که انتقال 180 میلیون یورویی او از موناکو به مادرید در سال 2017 بسته می شد، امباپه را انصراف داد و زمانی که رئال از فروش بیل به یونایتد خودداری کرد، راهی پاریس شد. از آن زمان، چندین تلاش ناموفق برای حذف او از پارک دو پرنس صورت گرفته است.

کیلیان چهارشنبه آینده 25 ساله خواهد شد. زمانی که وینیسیوس، رودریگو، والورده و کاماویگا به رئال پیوستند، فاصله زیادی با 18 سالگی دارد. بلینگهام در 19 سالگی و بنزما و میلیتائو در 21 سالگی به رئال پیوستند. رونالدو زمانی که به برنابئو پیوست 24 ساله بود. کیلیان دیگر کودک نیست و داستان او به زودی، خوب یا بد، برای همیشه در اواسط ژانویه به پایان خواهد رسید.