اولویت اول ما جذب زندانیان / معافیت از مالیات و ارائه تسهیلات برای کارآفرینی در زندان است.


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879276

حمیدرضا پوریانی گفت: اشتغال زندانیان همواره یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی بوده که امسال با توجه به تعریف سال تولید دانش بنیان مورد توجه جدی رئیس عالی اشتغال زندانیان قرار خواهد گرفت. ایجاد شغل “.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، حمیدرضا پوریانی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: سازمان زندان ها با توجه به شعار سال 10 برنامه بر اساس اولویت در ابتدای سال دارد و مهم است که توسعه کمی و کیفی اشتغال می تواند بهترین مولفه باشد. در راه تعمیر و آموزش هستند.

مدیرکل زندان کرمانشاه افزود: اشتغال زندانیان همواره یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی بوده است که امسال با توجه به تعریف سال تولید «کارفرما» مورد توجه جدی‌تر رئیس اداره اشتغال زندان‌ها قرار خواهد گرفت. دانش مبتنی بر».

وی گفت: در حال حاضر 3 نوع اشتغال شامل کار روی تخت که در یک اتاق انجام می شود، کار در کارگاه و ارسال کار به سطح زندان داریم.

پوریانی گفت: در حال حاضر 280 زندانی در زمینه های خیاطی، فلزکاری، تولید ام دی اف، ساعت سازی، تعمیر مبلمان و … فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این 444 نفر نیز استخدام، اعزام به کار می شوند که به صورت روزانه به کار حرفه ای مشغول هستند.

مدیرکل زندان کرمانشاه گفت: سازمان زندان ها در سال جاری شرایط خوبی را برای کارآفرینان فراهم کرده است و به راحتی به آن دسته از کارآفرینانی که بتوانند در جهت اشتغال زایی زندانیان گام بردارند، وام کم بهره اعطا می کند.

وی همچنین از معافیت مالی برای کارآفرینانی که در زندان ها ایجاد شغل می کنند خبر داد.

پوریانی حرفه آموزی را موضوع مهمی در زندان ها دانست و خاطرنشان کرد: بر این اساس با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای دوره های آموزشی مختلفی را برای زندانیان در 15 رشته برگزار کردیم که 2 هزار و 573 نفر در این دوره ها شرکت کردند. مردم در امتحانات شرکت کردند که منجر به اخذ گواهینامه ۲۱۶۲ نفر شد.

مدیرکل زندان های استان کرمانشاه اذعان داشت: تمامی افرادی که پس از آزادی در زندان ها دوره های فنی و حرفه ای را می گذرانند، می توانند با مراجعه به مراکز نگهداری پس از ترخیص و دریافت وام کم بهره، شغلی ایجاد کنند که در سال گذشته 80 نفر پس از صرف هزینه کردند. در دوران زندان به این مراکز رفتند و برای خود شغل ایجاد کردند و از این امکانات نیز استفاده کردند.

پوریانی همچنین به اقدامات انجام شده همزمان با شیوع بیماری عروق کرونر قلب اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای شیوع تاج گذاری، پروتکل های بسیار سختگیرانه ای در زندان ها اعمال شد که زندانیان جدید و همچنین زندانیان را قرنطینه می کردند. 14 روز در زندان تاج گذاری کنند. «بیماری غلبه کرد.

وی با بیان اینکه زندانیان 100 درصد نوبت اول و دوم واکسیناسیون کرون را دریافت کرده اند، گفت: همچنین 90 درصد واکسیناسیون نوبت سوم به زندانیان تزریق شده است و در عین حال باعث می شود محیطی امن در داخل زندان داشته باشیم. زندان

مدیرکل زندان های استان کرمانشاه گفت: سازمان زندان ها از همان ساعت اول ورود زندانیان برنامه ریزی دارد و در ۷۲ ساعت اول مدیریت بحران فردی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: 1400 خانواده زندانی در سال گذشته تحت پوشش حمایتی، 7 سری جهیزیه، 1400 قرص، 3500 بسته معیشتی چند مرحله ای، 800 قطعه کارت هدیه و 6000 اقلام پروتئینی به یاری حضرت رسول اکرم (ص) قرار گرفتند و بسیج وکلا در بین خانواده های زندانیان تقسیم شده است.

پوریانی گفت: برای 90 خانوار تحت پوشش نیز شغل ایجاد کرده ایم و در نظر داریم تا پایان سال برای 10 درصد خانوارها شغل ایجاد کنیم.


5f5e853b a3e9 4d34 acbc 710890e02fb4 خبر خاکستری

وی گفت: علاوه بر این در سال گذشته موفق شدیم با کمک خیران 420 نفر را آزاد کنیم که برای اولین بار در استان اتفاق افتاد و قابل تقدیر است.

پوریانی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته با 8 زندانی محکوم به اعدام موافقت شده است، گفت: در حال حاضر 2 زندانی محکوم به اعدام داریم که مرتکب قتل عمد شده اند و به دنبال رضایت شاکیان هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تاثیر استفاده از لینک های الکترونیکی در کاهش جرایم، کاهش زندان ها و کاهش هزینه های نگهداری افراد در زندان ها، گفت: این بحث یکی از مهمترین موضوعاتی است که قوه قضائیه برای افزایش آن برنامه ریزی کرده است. تعداد اوراق قرضه به 30000 تا اواسط سال جاری، نقطه عطفی در استفاده از سیستم های الکترونیکی است.

مدیرکل زندان های استان کرمانشاه گفت: دست اندرکاران بازداشت الکترونیکی به هیچ وجه در ورودی زندان ها ثبت نام نمی کنند و این امر برای آینده آنان مهم است.

وی حوزه نظارت الکترونیکی را زندان مجازی عنوان کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح در استان کرمانشاه 211 محکوم تحت پوشش بی بندوباری الکترونیکی قرار گرفته اند و 153 نفر در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند و تا پایان سال، ما قصد داریم تا 500.

پوریانی گفت: از اسفندماه به زندانیان محکوم به اسلحه و سرقت مرخصی داده نشده است و این باعث کاهش این جرایم در استان شده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه 90 درصد دادگاه ها به صورت الکترونیکی انجام می شود و در سال گذشته 5 هزار و 949 پرونده الکترونیکی در زندان های استان به ثبت رسیده است.

پوریانی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 6 هزار و 543 مراجعه به صورت الکترونیکی توسط قضات و بیش از 3 هزار مراجعه حضوری توسط زندان های استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید