اولیانوف: نتیجه نهایی احیای برجام به رفتار آمریکا بستگی دارد

اولیانوف: نتیجه نهایی احیای برجام به رفتار آمریکا بستگی دارد

روز جدید دیپلمات ارشد روسیه در توییتی نوشت: نتیجه نهایی مذاکرات رفع تحریم ها در وین به واکنش آمریکا به پیشنهادات معقول ایران بستگی دارد.

میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در واکنش به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، در توییتی درباره مذاکرات روز چهارشنبه در وین نوشت: پیش از این دلایلی برای خوش‌بینی وجود داشت، اما در شرایط قبلی انتظارات برآورده نشد. این بار شانس بیشتری برای عبور از خط پایان مذاکرات در وین داریم.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: برای اولین بار پس از ماه ها، از روز سه شنبه، خوش بینی فزاینده ای در میان مقامات اروپایی نسبت به احیای توافق هسته ای ایران و توافق ایران و ایالات متحده وجود داشت.

به دنبال مواضع کشورهای غربی و اروپایی در خصوص روند مذاکرات در وین، در روزهای اخیر خوش‌بینی نسبت به احتمال مذاکرات اخیر برای احیای برجام و لغو تحریم‌ها علیه ایران ایجاد شده است.

ایران عصر دوشنبه پاسخ‌های رسمی و کتبی خود را به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام به این کشور اروپایی ارسال کرد. این ائتلاف پاسخ‌های ایران را «سازنده» توصیف کرد و به نوعی توپی است در زمین آمریکا برای احیای این توافق با انعطاف‌پذیری‌اش.

دیدگاهتان را بنویسید