اولین محموله گوشت گوسفندی تازه از کجا آمد؟

دبیر انجمن صنفی عرضه کنندگان خام دام گفت: اولین محموله گوشت تازه گوسفندی از استرالیا امروز یا فردا وارد کشور می شود.

دکتر شاد، دبیر انجمن تامین کنندگان حیوانات خام، طی حضور مهمان خود در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد، اشاره کرد که قرار است از ابتدای هفته گوشت باکیفیت تازه از استرالیا و رومانی وارد شود. و گفت: واردات گوشت قرمز به قیمت این محصول در کشور همچنان به تعادل خواهد رسید.

شرح این گفتگو به شرح زیر است:

حجم زیادی گوشت از استرالیا و رومانی وارد کشور می شود، در مورد میزان گوشت بیشتر توضیح می دهید و آیا در سراسر کشور توزیع می شود؟

منظور ما مقدار مشخصی برای واردات است. واردات تا تامین نیاز داخلی ادامه خواهد داشت. گوشت گوسفند تازه از روسیه، رومانی و استرالیا وارد می شود. امروز یا فردا اولین محموله گوشت استرالیایی از کشور رومانی وارد کشوری می شود و همچنین از روسیه طی دو هفته گذشته با کمک معاونت توزیع بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی روند بازار را طی می کند. انجام شد و به نظر می رسد بازار به سمت آرامش پیش می رود، بنابراین قیمت دام زنده سبک، بره نر از حدود 175 تومان به 150 تومان کاهش یافته است، بنابراین در فروش و عرضه دام زنده با مشکل مواجه هستند. البته دامداران نباید آسیب ببینند.

آیا می دانید با چه قیمتی موجود می شود؟

طبق برنامه ریزی که انجام دادیم بر اساس قیمت های جهانی و تبدیل قیمت ارز البته نیم بها 28000 تومان و دلار 500 گوشت روسی حدود 220000 تومان به فروش می رسد 255 هزار تومان از استرالیا بین 260 و 270 هزار تومان. امیدواریم این سبک از ارائه آرامش را به ارمغان بیاورد. فکر می کنم شما و مردم عزیزمان در چند روز گذشته شاهد آرامش نسبی در بازار بوده اید.

آن زمان فصل خوبی برای واردات نبود، شاید مقداری گوشت بی کیفیت به عنوان چربی، نه به عنوان کالری و سالم، حتی یادم هست که می گفت لوکس بود، در سطح جهانی محسوب می شدند و به همه کشورهای اطراف صادر می شد. در جهان، در حالی که ما برنامه ریزی کرده بودیم که یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن ما در واقع در استرالیا مستقر باشد، او مستقیماً بر روند تولید و کشتار نظارت می کند. این اطمینان را به هموطنان می دهم که گوشت با کیفیت عالی و قیمت مناسب عرضه خواهد شد.

اینها گوشت های تازه ای هستند که ما با هواپیما یا کامیون از رومانی در مدت زمان مشخص و محدودی که دامپزشک تعیین می کند به بازار تحویل می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید