اولین مرحله از انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد

زمان: 16:31
منتشر شده در: 1400/07/16
کد خبر: 1774343

دور اول انتخابات پارلمانی عراق صبح امروز برای بیش از یک میلیون نیروی امنیتی ، پناهندگان و زندانیان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رای دهندگان عراقی صبح امروز (جمعه) برای رای گیری در دور اول انتخابات پارلمانی عراق به پای صندوق های رای رفتند. نزدیک به 1.2 میلیون افسر امنیتی ، پناهندگان نظامی و زندانیان واجد شرایط شرکت در این مرحله از انتخابات هستند. دو روز به آغاز انتخابات عمومی در این کشور باقی مانده است.

المیادین گفت که استقبال بسیار چشمگیر بود و کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد که از آمادگی کامل برخوردار است. دوازده تیم سازمان ملل نیز روند انتخابات را زیر نظر دارند.

جمانه گالایی ، سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات گفت: “تمام تجهیزات و تدارکات مورد نیاز برای اجرای انتخابات فراهم شده است و همه مراکز رای دهی مشکلی در این زمینه ندارند.”

از سوی دیگر ، فرماندهی عملیاتی مشترک عراق اعلام کرد که تا کنون هیچ حادثه و مشکل امنیتی رخ نداده است و نیروهای امنیتی و ارتش کنترل کامل اوضاع را در دست دارند.

خبرگزاری العالم امنی (مرتبط با وزارت دفاع عراق) نیز گزارش داد که نیروی هوایی عراق پروازهای شناسایی را برای تامین امنیت انتخابات انجام می دهد.

یحیی رسول ، سخنگوی نظامی مصطفی کاظمی نیز گفت که هیچ مشکلی در عبور و مرور شهروندان وجود ندارد و این چنین نیست زیرا برخی رسانه ها از مقررات منع رفت و آمد نادرست خبر داده اند و فقط مغازه ها ، مراکز خرید ، فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی بسته شده است. به

علاوه بر نظامیان و زندانیان ، پناهندگان نظامی نیز در این دور از انتخابات شرکت می کنند. در همین راستا ، اردوگاه های پناهندگان در شمال ، غرب و مرکز عراق با حضور بازرسان سازمان ملل شاهد انتخابات هستند.

انتهای پیام

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید