جنبش امل از پیروزی نامزدهای خود در انتخابات پارلمانی لبنان خبر داد

این جنبش به تعداد آرای نمایندگان خود اشاره ای نکرد.

در همین حال، در گزارشی در این پایگاه خبری آمده است که در حوزه انتخابیه بعلبک الهرمل، لیست امید و وفاداری 9 کرسی و لیست ساخته شده در کشور یک کرسی به دست آوردند.

آژانس رسمی لبنان همچنین گفت که فهرست امید و وفاداری در صدر فهرست روستاهای الزهرانی قرار دارد.

نتایج اولیه از پایگاه مرده همچنین نشان می دهد که رافلی دیاب در طرابلس است. در شمال لبنان با اکثریت سنی اجازه نامزدی برای مجلس نمایندگان لبنان را دارد.

میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی کنونی لبنان 41 درصد است.

مردم لبنان روز یکشنبه برای رای دادن به انتخابات پارلمانی به پای صندوق های رای رفتند و کارشناسان پیش بینی کردند که ائتلاف حزب الله و متحدانش مانند سال 2018 دوباره پیروز خواهند شد، به ویژه پس از اختلافات بین برخی احزاب و انشعاب 14 مارس.

پس از ماه ها بلاتکلیفی در مورد تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، بالاخره صبح امروز انتخابات در مناطق مختلف لبنان به مناسبت اولین انتخابات پارلمانی پس از بحران شدید اقتصادی این کشور آغاز شد.

شعبه های رای گیری ساعت 7 صبح یکشنبه به وقت محلی در 15 حوزه انتخابیه باز شد.

دور اول و دوم انتخابات لبنان هفته گذشته در 58 کشور با مشارکت 60 درصدی برگزار شد.

3 میلیون و 967 هزار و 507 نفر حق انتخاب 128 نماینده پارلمان لبنان را دارند.

در حالی که 77 لیست در انتخابات پارلمانی لبنان در سال 2018 به رقابت پرداختند، امسال تعداد لیست ها به 103 رسید.

پارلمان جدید لبنان که از نتایج انتخابات بیرون آمده است، مسئول تصویب لوایح فوری و اصلاحیه های مورد نیاز صندوق بین المللی پول برای حمایت از لبنان خواهد بود که بیش از دو سال است در یک بحران شدید اقتصادی به سر می برد.

لبنان از پاییز سال 2019 با شیوع تاج پادشاهی در مارس 2020 و به دنبال آن انفجار هولناک بندر بیروت در آگوست همان سال، بحران اقتصادی و مالی شدیدی را تجربه می‌کند که اوضاع را تشدید کرد و کشور را به وضعیت مناسبی رساند. در آستانه فروپاشی اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید