اوراق قرضه گام به نام بانک امل منتشر می شود


ساعت: 14:51
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895325

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره ویژگی‌های گام اوراق قرضه گفت: مهمترین ویژگی اوراق گام این است که این اوراق به نام بانک امل منتشر می‌شود و پرداخت مبلغ اسمی اوراق گام در سررسید تضمینی است. توسط بانک، اوراق گام الکترونیکی هستند و در قطعات استاندارد منتشر می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل فلاح در نشست معاونان مالی و اقتصاد شهری مناطق از طراحی اسناد پله ای مطابق با حمایت پیمانکاران برای اولین بار در شهرداری تهران خبر داد و گفت: وجود کد بورسی یکی است. الزامات سرمایه گذاری در بورس؛ در حال حاضر تمامی مناطق باید مجریان را جهت تسویه بدهی خود با املاک عرضه شده در بورس راهنمایی کنند و اولین اقدام آنها اخذ کد بورسی است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: با هماهنگی های انجام شده با سازمان بورس، اخذ کد بورسی طرفین در کمترین زمان و بدون هیچ هزینه ای انجام می شود و این روند در حال انجام نیست. به هر طریق در بوروکراسی اداری .

وی در خصوص ویژگی های اوراق گام اظهار کرد: مهمترین ویژگی اوراق گام این است که این اوراق به نام بانک اپراتور منتشر می شود و پرداخت مبلغ اسمی اوراق گام در سررسید توسط بانک Gam Bonds تضمین می شود. به صورت الکترونیکی جاده در قطعات استاندارد صادر می شود

فلاح در ادامه با تاکید بر تعامل معاونان دارایی و اقتصاد شهری منطقه با بخشداری معاونت های شهردار مناطق گفت: امیدوارم بتوانیم هر هفته 6 عرضه در بورس کالا داشته باشیم.

معاون اداری مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به قیمت گذاری عادلانه در این بازار گفت: شهرداری می تواند در عرضه املاک ثبات داشته باشد؛ اما در این راستا می توان گفت: شهرداری می تواند در عرضه املاک ثبات داشته باشد. اینکه شهرداری به نوعی وارد بازار مسکن می شود و نقش نظارتی دارد و از سفته بازی و احتکار در این بازار جلوگیری می کند می تواند منبعی باشد که شهروندان نیز از آن استقبال خواهند کرد.

وی بیان کرد: باید به بورس کالا و عرضه املاک توجه کنیم و اگر سرمایه گذاری ها را به این سمت هدایت کنیم می توانیم حتی در آینده پروژه های عرضه مسکن را فعال کنیم.

فلاح گفت: پس از فروش اول می توانیم فروش را 7 روز و حتی 10 تا 15 روز ادامه دهیم، در صورتی که در حراج سنتی فاصله بین دو فروش حدود یک ماه باشد، باید در حراج ها دقت کنیم زیرا همگی انجام می دهند. این کار را نکنید، تصورات غلط ایجاد می شود و شفافیت حداقل است، اما زمانی که بورس وجود داشته باشد و نظارت بر آن وجود داشته باشد، نگرش های منفی نیز کاهش می یابد و مردم نسبت به واگذاری املاک اعتماد بیشتری پیدا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید