اوراق قرضه ارز محلی منتشر می شود

ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801683

مدیرعامل یک شرکت تامین سرمایه گفت: برای اولین بار اوراق ارزی برای تامین مالی شرکت های سهامی صادرات محور منتشر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سلمان هادم الملا امروز در حاشیه مجمع عمومی شرکت تامین سرمایه امین در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای اولین بار در کشور اوراق ارزی توسط شرکت تامین سرمایه برای طرح های توسعه شرکت های صادرات محور مورد استفاده برای تامین مالی منتشر می شود. پروژه های توسعه

وی با اشاره به اینکه نرخ بازدهی اوراق ارزی 8 درصد است، گفت: در مرحله اول این اوراق برای عموم مردم نیست، بلکه برای شرکت های بزرگ صادرات محور است.

سرمایه امین مدیرعامل تامین گفت: البته قدرت صندوق توسعه ملی یک مقدار است، اما اگر شرکتی بتواند از طریق صندوق توسعه ملی وام ارزی بگیرد، صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت. و باید نرخ کمتری بپردازند اما در عین حال اوراق بهادار ارزی که برای اجرای طرح های توسعه در شرکت های بزرگ و صادرات محور ساخته می شود به 8 درصد می رسد.

خادم الملا همچنین گفت: در حال حاضر پروژه های کلان ارزی که در شرکت های بزرگ با نرخ بازده یا IIR اجرا می شود 30 تا 35 درصد است که در برخی شرکت ها مانند تکنولوژس و تاپیکو نرخ ارز بالای 25 درصد است در حالی که اوراق قرضه ارز ۸ درصد بازگردانده می شود و به زودی در کشور اوراق ارزی برای تامین مالی پروژه های بزرگ شرکت های بزرگ صادرات محور منتشر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید