انصراف بسیاری از نامزدهای واحدهای جنبش ملی مسکن

انصراف بسیاری از نامزدهای واحدهای جنبش ملی مسکن

همزمان دور جدید ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده و به نظر می رسد برخی از متقاضیان از پیشرفت این طرح ناامید شده اند. بر اساس این گزارش، البته پیش از این نیز بسیاری از متقاضیان اعلام کرده بودند که از ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن انصراف داده اند چرا که با گذشت یک سال از اجرای این طرح و واریز دو مرحله از ۴۰ میلیون تومانی خود، همچنان هیچ اقدامی برای ساخت این اشیاء انجام نشده و فقط به مرحله شناسایی زمین رسیده است.

شروع دور جدید ثبت نام بدون اطلاع قبلی

آخرین دور ثبت نام نهضت ملی مسکن در 16 استان کشور آغاز شده اما در سامانه طرح جامع حمایت از مسکن ابلاغ نشده است. بررسی های انجام شده در کل سیستم طرح حمایتی مسکن نشان از بازگشایی این سایت برای دوره جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن دارد.

لازم به ذکر است این نهمین دوره ثبت نام نهضت ملی مسکن در کشور است و آخرین دوره این ثبت نام 17 شهریور بوده و هم اکنون این دوره شامل شهرهایی مانند مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال بختیاری است. و خراسان شمالی خواهد بود

این دوره ثبت نام نهضت ملی مسکن قبلاً بدون اطلاع قبلی بازگشایی شده و قبلاً اعلام شده بود که در صورت باز شدن دور جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن، ممکن است برای همیشه باز شود. در همین رابطه باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما در مطلبی نوشت: بحث ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن دوباره داغ شده است، طرحی که دولت از بدو تاسیس به شدت در آن دستکاری می کند. اما پس از گذشت هشت دوره ثبت نام تا شهریور ماه سال جاری، دولت هیچ خبر و اطلاعاتی از ثبت نام تور جدید نداده است.

بر اساس آمار اعلام شده در هشت دوره ثبت نام طرح ملی نهضت مسکن، بیش از 5 میلیون نفر ثبت نام کرده اند و برای 4 میلیون نفر نیز در صورت تامین زمین در شهرهای مختلف، واحد مسکونی ساخته می شود.

زمین ها امن است، اما هیچ اتفاقی نمی افتد

پیش از این شهریار افندی زاده سرپرست وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: طی یک سال و نیم گذشته بیش از دو و نیم میلیون واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

به گفته وی، تمامی این اراضی با بررسی های مختلف در خصوص عوارض منابع طبیعی و کارهای عمومی و زیرساختی به شورای عالی شهرسازی و معماری و جلسات تخصصی این وزارتخانه ابلاغ شده است. در حال حاضر وزارتخانه و ادارات راه و شهرسازی همه استان ها در راستای اجرای نهضت ملی مسکن بسیج شده اند.

بانک ها و موسسات همکاری نمی کنند

در همین رابطه محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همکاری نمی کنند و این امر باعث تاخیر در اجرای طرح ملی شده است. جنبش مسکن کند است.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین نیازهای طرح نهضت ملی مسکن تامین زمینی است که بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی نهادهای مختلف از جمله وزارت علوم و دانشگاه ها همکاری لازم را برای آن ندارند. زمین های خود را فراهم می کنند.

رضایی کوچی می گوید: در حال حاضر تنها راه حل برای کنترل بازار مسکن عرضه و تولید مسکن است، متاسفانه تا زمانی که اقدامات لازم برای این بازار انجام نشود نمی توان امیدوار بود که بازار به ساماندهی لازم رسیده باشد.

ثبت نام نهضت ملی مسکن در 16 استان

آخرین مرحله ثبت نام نهضت ملی مسکن طی دو روز گذشته در 16 استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، ایرانشهر (جنوب سیستان و بلوچستان)، بوشهر، کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی برگزار شد. خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، لارستان (فارسی)، جنوب کرمان، گلستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان آغاز شده است. متقاضیان باید در سامانه ثبت نام کنند

بازدید از saman.mrud.ir این ظرفیت های خالی مطابق با مرحله هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن است که از شهریور ماه سال جاری آغاز شده است.

بر اساس آخرین رویکردهای وزارت راه و شهرسازی، مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تعیین نشده است و در واقع ثبت نام تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد. این دوره ثبت نام نهضت ملی مسکن در سامانه جامع طرح های مسکن وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نشده و حتی اعلام نشده است که متقاضیان در کدام شهرهای استان های اعلام شده و تا چه زمانی می توانند ثبت نام کنند. ثبت نام.

بسیاری از متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن انصراف داده اند زیرا حتی پس از گذشت یک سال از اجرای این طرح و همچنین واریز دو فاز 40 میلیون تومانی آنها، اقدامی برای ساخت این واحدها صورت نگرفته و کار انجام شده است. فقط به مرحله شناسایی زمین رسید

کاندیداهایی که از انتظار خسته شده اند

بر اساس این گزارش، البته پیش از این نیز بسیاری از متقاضیان اعلام کرده بودند که از طرح نهضت ملی مسکن انصراف داده اند، چرا که با گذشت یک سال از اجرای این طرح و واریز دو مرحله از ۴۰ میلیون تومان آنها، همچنان باقی مانده است. هیچ اقدامی برای ساخت این واحدها صورت نگرفته و فقط به مرحله شناسایی زمین رسیده است.

معصومی یکی از شاکیان در این خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: در همان مرحله اول برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن قزوین اقدام کردم اما حتی با گذشت یک سال از ثبت نام هنوز اقدامی انجام نشده است. این در حالی است که من قبلا دو قسمت 40 میلیون تومانی را واریز کرده ام. بنابراین تصمیم گرفتم بازنشسته شوم تا حداقل چند سالی منتظر پروژه های نهضت ملی مسکن نباشم.

در ادامه حسینی یکی دیگر از کاندیدای نهضت ملی مسکن شهریار گفت: چندین پیامک برای من ارسال شده و هر بار مبلغ 40 میلیون تومان پرداخت کرده ام اما پروژه های نهضت ملی مسکن هنوز در مرحله شناسایی است. به همین دلیل تصمیم گرفتم بازنشسته شوم.

ثبت نام در تهران فقط در ایوانکی

بر اساس این گزارش خلیل محبت مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که هم اکنون در استان تهران با وجود تامین زمین در شهرهای مختلف استان از جمله دماوند، رباط کریم، اسلامشهر و شهریار؛ ثبت نام در شهرستان ایوانکی فقط برای داوطلبان استان تهران امکان پذیر است و داوطلبان این شهرستان می توانند ثبت نام کنند. وی ادامه داد: در حال حاضر در شهر ایوانکی ساخت بلوک های نهضت ملی مسکن کلبه ای و یک طبقه است و اجرای طرح افقی بلوک های مسکونی نیز تضمین شده است.

دولت در حوزه مسکن وعده های مختلفی داده است که یکی از مهم ترین وعده ها اسکان مردم از طریق طرح نهضت ملی مسکن است. بنابراین این کسادی موجود قبل از اینکه منجر به خروج تعداد زیادی از متقاضیان شود باید در مراحل اجرایی پروژه تسریع و عملیات ساخت بلوک ها آغاز شود تا متقاضیانی که اقساط خود را به موقع پرداخت کرده اند بتوانند به موقع به واحدهای مسکونی خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید