شرایط حمایت از نامزدهای اعلام شده برای مسکن / متقاضیانی که از طرح ملی مسکن انصراف داده اند. آنها همچنین می توانند ثبت نام کنند

زمان: 15:46
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775287

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط متقاضیان طرح جهش در تولید مسکن تفاوت چندانی با برنامه های واحدهای ملی مسکن ندارد ، گفت: متقاضیانی که در طرح کمک مسکن ثبت نام می کنند باید داشتن چهار شرط اساسی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودزاده ، معاون مسکن و ساختمان وزیر کشور با بیان اینکه شرایط متقاضیان طرح جهش تولید مسکن تفاوت چندانی با برنامه های واحدهای ملی مسکن ندارد ، گفت: همه متقاضیانی که در طرح کمک مسکن ثبت نام می کنند ، باید دارای 4 شرط اساسی ، از جمله متاهل یا سرپرست خانوار ، دارای 5 سال اقامت در شهر مورد نظر و فرم آنها سبز است و همچنین نداشتن ملک خصوصی یکی از شرایط اصلی ثبت نام در حمایت مالی دولت است. پروژه های مسکن

وی ادامه داد: متقاضیانی که قبلاً در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بودند و واجد شرایط شناخته نشده بودند ، در طرح کمک مسکن واجد شرایط نخواهند بود و البته کسانی که در طرح مسکن ثبت نام کرده و انصراف داده اند. ، در صورت واجد شرایط بودن ، می توان آنها را در یک طرح مسکن حمایتی ثبت نام کرد.

محمودزاده گفت: در حال آماده سازی سیستم هستیم و به زودی سیستم و صفحه جدیدی برای ثبت نام از داوطلبان اعلام می شود.

معاون مسکن ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده در دو سال آینده ، ساخت 4 میلیون واحد مسکونی به پایان می رسد ، بنابراین هر سال 2 میلیون واحد مسکونی ساخته می شود ، افزود: امیدواریم بتوانیم ساخت این بلوک ها را در مدت 4 سال به پایان برسانیم.

وی گفت: طبیعتاً مسکن طی یک سال ساخته نمی شود ، بنابراین سعی می کنیم با اجرای و ساخت این بلوک ها تا پایان دولت به تعهد ساخت 4 میلیون واحد مسکونی عمل کنیم.

محمودزاده با بیان اینکه در ساخت این پروژه ها قرار است چهار گروه اصلی در مورد ساخت این بلوک ها بحث کنند ، اظهار کرد: در شهرها و روستاهای کوچک ، مردم مسئول ساخت این واحدهای مسکونی کمکی هستند ، بنابراین دولت اقتدار این افراد را در شهرهای کوچک قرار می دهد. و خود مردم شروع به ساختن واحدهای مسکونی می کنند.

وی گفت: در روستاها با توجه به اینکه بسیاری از مردم زمین دارند ، دولت هزینه تسهیلات را پرداخت می کند و همچنین خدمات فنی و مهندسی ارائه می دهد و از سازندگان این بلوک ها حمایت می کند.

محمود محمودزاده درباره مهلت ثبت نام موجر و مستأجر در سیستم املاک و مسکن نیز گفت: تا پایان مهرماه متقاضیان فرصت ثبت نام در این سامانه را دارند و در صورت تشخیص مقامات مربوطه در این بخش ، امکان تمدید در آنجا وجود دارد. مهلت است

ثبت نام متقاضیان مسکن تحت حمایت دولت از هفته آینده آغاز می شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت نام حمایت های مسکن و واحدهای مسکونی تحت پروژه جهش در تولید مسکن از هفته آینده به طور رسمی آغاز می شود ، گفت: آنها می توانند اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حال آماده سازی سیستم هستیم و به زودی سیستم و صفحه جدیدی برای ثبت نام از داوطلبان اعلام می شود.

معاون مسکن و ساختمان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده در دو سال آینده ، ساخت 4 میلیون واحد مسکونی آغاز می شود ، به طوری که سالانه 2 میلیون واحد مسکونی ساخته می شود ، افزود: بر اساس برنامه ای که انجام داده ایم ، امیدواریم بتوانیم ساخت این بلوک ها را در مدت 4 سال به پایان برسانیم.

انتهای پیام


منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید