جوانان مجرد می توانند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند

ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792774

قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جوانان مجرد می توانند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند، گفت: طی 4 سال 4 میلیون خانه در کشور ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ رستم قاسمی صبح امروز در شورای شهر میبد با اشاره به اینکه دو مقوله رسالت اصلی در حوزه راه و شهرسازی محسوب می شود، گفت: اولین مقوله است: البته آنچه در حوزه راه و شهرسازی برای استان یزد و به ویژه شهرستان میبد در این سفر وجود دارد، پیگیری کرده و امیدواریم دستاورد خوبی برای مردم منطقه کویری داشته باشیم.»

وزیر راه و شهرسازی مسکن را یکی دیگر از موضوعات مهم این وزارتخانه دانست و افزود: امروز وضعیت مسکن در کشور خوب نیست و طبق آمار میانگین برای کشور بالای 50 درصد هزینه های خانوار برای مسکن است و بسیاری از آنها. مردم بی خانمان هستند. «آنها مسکن دارند.

وی افزود: متأسفانه امروز سن ازدواج در کشور تغییر کرده است و اگر بخواهد رویه منطقی پیدا کند که به دنبال آن هستیم، البته تعداد متقاضیان مسکن افزایش می یابد.

قاسمی با اشاره به تاکیدات دولت سیزدهم و رئیس جمهور و تصویب قانون جهش در مسکن مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک یکی از بهترین قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی قانون جهش در تولید مسکن است و مقرر شد سال آینده چهار میلیون خانه در کشور ساخته و به متقاضیان واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه جهش در صنعت مسکن یک پروژه فوق جهانی است، افزود: می خواهند این میزان مسکن را بسازند و عرضه کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و قانون خوبی که داریم، در سال 1401 بالغ بر 360 هزار میلیارد تن تسهیلات بانکی داریم که بخشی از آن توسط دولت حمایت می شود و این فرصت بسیار خوبی برای مسکن مردم است. “

قاسمی با بیان اینکه برای ساخت یک میلیونی در یک سال نمی توان به این آمار رسید، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده چهار میلیون خانه در چهار سال می سازیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح ساخت چهار میلیون مسکن در کشور آغاز شده است، ادامه داد: در حال حاضر سه ماه از جهش قانون مسکن در کشور می گذرد، حدود 700 هزار مسکن زیر مجموعه داریم. ساخت و ساز. و ما می سازیم این آمار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اگر خدا بخواهد در آینده نزدیک بسیاری از مردم صاحب مسکن می شوند، افزود: آخرین جلسه شورای عالی مسکن به گونه ای ساخته شد که جوانان مجردی که قبلا نمی توانستند در طرح جهش ثبت نام کنند. در تولید مسکن به شرط متاهل بودن تا زمان تحویل مسکن که طرحی برای تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج است، امکان ثبت این طرح را داشته باشند.

قاسمی در پایان گفت: بر اساس آمار و جمعیت استان یزد در طرح چهار میلیونی مسکن 57 هزار واحد مسکونی به این استان اختصاص می یابد که ظرف مدت چهار سال ساخته و تحویل متقاضیان می شود. اما اگر نامزد در این استان افزایش یابد، وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید