۸/۸ میلیون خانوار ایرانی مستاجر هستند/ افراد مجرد می توانند در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند

ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795232

معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن با اشاره به اینکه 8.8 میلیون خانوار ایرانی مستاجر هستند، گفت: 19 میلیون مسکن ناپایدار در کشور داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودزاده با یادآوری اینکه 750 هزار مسکن در نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، گفت: در این طرح 550 هزار واحد تامین شده که 400 واحد آن روستایی است.

وی ادامه داد: 360 هزار میلیارد تن فولاد برای ساخت و ساز مسکن در نظر گرفته شده است که به معنای افزایش 400 درصدی تسهیلات برای اقشار کم درآمد است و ثابت نیست و با توجه به نیازها و توانمندی ها مشخص می شود. خانواده. میزان تسهیلات از 250 تا 450 میلیون تن و نرخ سود از 5 تا 18 درصد متغیر است و یارانه سود برای همه بخش‌ها به صورت یکسان پرداخت نمی‌شود. تمرکز در فاز اول این طرح از دهک اول تا سوم و در فاز بعدی دهک پنجم درآمدی است.

وی همچنین با بیان اینکه 8.8 میلیون خانواده ایرانی مستاجر هستند، گفت: بیش از 12 میلیون جوان در کشور در آستانه ازدواج و نیازمند مسکن هستند. در همین راستا به زودی امکان ثبت نام افراد مجرد در طرح ملی مسکن فراهم می شود که این امر مشوقی برای ازدواج جوانان و رسیدگی به دغدغه های کشور در حوزه جمعیتی خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه چند اقدام کلیدی برای کاهش خسارات ناشی از زلزله را در دستور کار خود دارد، گفت: در 10 سال اخیر بیش از 2.5 میلیون خانه روستایی مقاوم سازی شده است. اما بیشتر. 26 میلیون خانه در کشور وجود دارد. پس از زلزله بم سالانه به طور متوسط ​​250 هزار واحد شهری و حدود 100 هزار واحد روستایی ساخته می شود. این بدان معناست که از 26 میلیون واحد موجود کمتر از 7 میلیون واحد مدرن یا نوساز شده است. سوال اینجاست که 19 میلیون واحد دیگر چطور؟

محموده با اشاره به اینکه 19 میلیون واحد مسکونی داریم که در تصادفات خسارت می بینند، تصریح کرد: قانون فعلی ساخت بلوک های جدید است اما برای بلوک های موجود قانونی وجود ندارد. از این رو وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه لایحه ای است تا برای این 19 میلیون اقدام کند تا مشخص شود این بلوک ها نیاز به نگهداری دارند یا نیاز به تخریب و نوسازی دارند.

وی تاکید کرد: باید به جایی برسیم که پیشگیری به صورت اصولی درآید و اگر محل سکونت یا کار خطرناک است باید از طریق قانونی از سکونت و کار در آن مکان جلوگیری شود. زیرا کمترین خسارت ناشی از بلایای فیزیکی است و خسارت جانی و اجتماعی ناشی از این بلایا قابل جبران نیست.

وی افزود: علاوه بر این لایحه، ایجاد شرکت هایی برای بازرسی و کنترل کیفی ساختمان در دستور کار قرار دارد که وظیفه آنها کنترل مستمر ساختمان در حین بهره برداری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید