اولین پاسخ رسمی به تماس خبری 21 جولای

اولین پاسخ رسمی به تماس خبری 21 جولای

روز جدید : واکنش وزیر کشور به موضوع انتشار عمدی فیلم رفع حجاب در فضای مجازی.

(در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید بر اجرای قانون عفاف و حجاب و دیدگاه دولت در این زمینه): موضوع عفاف در کشور یک معضل بسیار جدی است و البته زنان و دختران ما اغلب مورد توجه هستند. مسئول بودن ما هیچ کجا به اندازه زنان ایرانی زنان پاکدامن و محجبه نداریم و این یکی از افتخارات کشورمان است.

حتی بستگانی که حجابشان کامل و دقیق نباشد و عیبی داشته باشند، با جان و دل به انقلاب و نظام و اسلام معتقد و وابسته هستند. حالا بی حجاب هایی هستند که به خاطر بی احتیاطی یا بی تفاوتی مجبور به تماشا هستند و خیلی از آنها با تذکر دلسوزانه حل می شوند و گوش می دهند.

موارد بسیار نادری نیز وجود دارد که بر عدم رعایت قانون تاکید می شود. به هر حال قانون همه جا قانون است. مصوبات و مقرراتی که معادل قانون است در همه جا باید رعایت شود و فرقی نمی کند در کجا، در هر حوزه ای از راهنمایی و رانندگی گرفته تا مالیات و همه امور اجتماعی، انواع و اقسام مقرراتی وجود دارد که باید اجرا شود.

(با تاکید بر اینکه مقررات و مصوباتی در مورد حجاب وجود دارد که کارکردی شبیه به قانون دارد): باید رعایت شود و در موارد معدودی که حتی به تذکرهای ناشایست، دلسوزانه و محبت آمیز نیز پاسخگو نبوده است، تذکر داده شود. کمی جدی تر به آنها داده می شود و بعد از این هشدارها به خیلی ها اخطار داده می شود و مراقب مقررات باشند.

(در پاسخ به سوالی مبنی بر «واکنش به انتشار عمدی عکس های حذف حجاب در فضای مجازی که به تحریک افراد غریبه انجام می شود): برخی از این موارد اصلاً مربوط به داخل کشور نیست و نگهداری و مدیریت می شود. از بیرون و طبیعتاً نیات نامطلوبی دارند و به دنبال تحمیل فرهنگ غلط و منحط هستند و آن را به مقابله با اسلام و نظام اسلامی تبدیل کرده اند و طبیعتاً اینها چیزهایی است که قابل قبول نیست.

* نشستن برخی افراد در خارج که معمولاً با سازمان های اطلاعاتی بیگانه مرتبط هستند – و گاه هم معلوم بوده است – برای تفویض وظایف به داخل پذیرفتنی نیست، در مورد موضوعی با این اهمیت نیز قابل قبول نیست. از همه دست اندرکاران فضای مجازی می خواهیم که تحت تاثیر این ادعاهای کذب که اغلب صحت ندارد نشوند. اما اگر عناصر محدودی تحت تأثیر قرار گیرد، طبق تعهدات قانونی، نهادهای ذیربط به آنها تذکر می دهند که باید این هشدارها را در نظر گرفته و به آنها عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید