او در فتنه 88 تا رد املاک بی بصیر / 18 آذر، نظام اسلامی را در برابر خیانت برخی احزاب بیمه کرد.


ساعت: 20:32
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920674

کنشگر فعال سیاسی و رسانه ای گفت: بزرگترین خیانت برخی از احزاب و سیاستمداران داخلی این بود که نظام اسلامی را به تقلب و خیانت به افکار مردم متهم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گلستان ما ، نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مومن و غیور ایران در حماسه باشکوه روز نهم و در برخی از شهرها از جمله گرگان در روز هشتم به این ترتیب جلوه گر شد و حجت را برای هرکس که ، به فرموده مرجع عالیقدر ارشاد: ​​حتی اگر صدها بار به برکت شعور این امت سجده شکور بجا آورد، باز هم کافی نیست. حماسه ای که حساب دشمن را به هم ریخت. محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی برخی اقلیت ها در درون از روی کینه و بغض شکل می گیرد»؛ البته «انسان در این امور هر چه فکر کند، دست خدای متعال، دست قدرت، روح ولایت را می بیند. روح حسین بن علی (علیه السلام)».و «خداوند متعال همیشه حجت را تمام می کند؛ هرگز اجازه نمی دهد مردم مدیون خدای متعال باشند و بگویند حجت را برای ما تمام نکردی، ما را نفرستادی. هدایت، ما گمراه شدیم». اهمیت این حماسه یوم الله ما را بر آن داشت تا به تحلیل و بررسی ابعاد این رویداد از دیدگاه محمدرضا بهرامی، فعال سیاسی و رسانه ای بپردازیم که مشروح آن را خواهید دید.


فتنه 88 چگونه و با چه هدفی ایجاد شد؟
فتنه 1367 بر اساس نقشه بیگانگان و عناصر داخلی آنها که هر کدام نقش ویژه ای داشتند و هر کدام به نحوی علیه انقلاب اسلامی ایران اقدام کردند، در کشور به راه افتاد. در این میان، هدف اصلی شورشیان دو چیز بود، یکی کفر مردم به نظام اسلامی و دیگری اینکه مردم را علیه یکدیگر قرار دهند.


همسویی گروه های سیاسی داخلی در رابطه با فتنه ۸۸ چگونه بود؟
گروه های سیاسی داخلی دو لایه، آشکار و پنهان در پشت صحنه، شامل احزاب و گروه های خردادی و برخی افراد با سوابق روشن انقلابی که هر کدام به دلایلی با یاغیان و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در ارتباط بودند. در واقع این جبهه با مختصات مذکور به عنوان یک جبهه معارض و سرکش و با هدف براندازی نظام آشکار شد که به فرموده امام خمینی (ره) حفظ آن واجب است.


چه گروه ها و افرادی در فتنه 88 طرد شدند؟

دشمنان شناخته شده ای مانند آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی در کنار ضدانقلاب خارجی و عده ای ناآگاه و منحرف با سابقه انقلابی که مخالف امام و نظام و ولایت بودند و فکر می کردند در انتخابات تقلب شده و در حال اردو زدن در انتخابات بودند. خیابان شروع شده بود


بزرگترین خیانت برخی احزاب و سیاستمداران داخلی در مسیر اغتشاشات چه بود؟
به نظر من بزرگترین خیانت برخی احزاب و سیاستمداران محلی این بود که نظام اسلامی را متهم به تقلب و خیانت به افکار مردم کردند در حالی که خودشان با این انتخابات و … در ایران اسلامی به قدرت و جایگاه سیاسی رسیده بودند. که در این فتنه به همه جریانات داخلی و خارجی علیه نظام کمک کردند.


نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی فتنه 88 چه بود؟
بسیاری از علاقمندان به انقلاب اسلامی ایران بر این باورند که اگر درایت و بصیرت رهبر کبیر انقلاب و رفاقت و هوشیاری مردم نبود و با مرجعیت همراه نمی‌شدند. آتش ناآرامی به این زودی خاموش نمی شد و پیامدهای منفی بیشتری برای ایران داشت.

در جریان قیام اخیر در حالی که برخی از نهادهای مسئول کشور مسموم، منفعل و همدست و حتی با قیام همراه بودند، رهبر معظم انقلاب وارد میدان شدند و با درایت فوق العاده ای مشکلات را به طور معجزه آسایی مدیریت کردند. مدیریت هوشمندانه او طوری ساخته شد که به جای امنیت و قضائیه نظام، این مردم بودند که به صحنه آمدند و ریشه فتنه و فتنه را خشکاندند.


خرد عامیانه چگونه می تواند آتش ناآرامی را خاموش کند؟
نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن و غیور ایران در حماسه باشکوه روز نهم و در برخی از شهرها از جمله گرگان در روز هشتم چنان جلوه گر شد و حجت را بر همه اینها تکمیل کرد. مرجع هدایت: «اگر برای یک نعمت صدها بار باید شعور این قوم را به جایگاه شکر رساند، باز هم کم است. حماسه ای که حساب دشمن را به هم ریخت. محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی برخی اقلیت ها در درون از روی کینه و بغض شکل می گیرد»؛ البته «انسان در این امور هر چه فکر کند، دست خدای متعال، دست قدرت، روح ولایت را می بیند. روح حسین بن علی (علیه السلام)» و «خداوند متعال حجت را همیشه تمام می کند؛ هرگز اجازه نمی دهد که مردم از خدای متعال بخواهند و بگویند: حجت را برای ما تمام نکردی، هدایت نفرستادی. ما به خاطر آن گمراه شدیم.

ترکیب گروه های سیاسی داخلی پس از فرونشستن گرد و غبار چگونه تغییر کرده است؟

در حماسه روز نهم مردم با هر سلایق سیاسی و تفکرات مختلف درون نظام اسلامی حضور داشتند و ثابت کردند که روز نهم متعلق به سلیقه سیاسی خاصی نیست.


نقش رسانه های بومی در روند شورش چگونه توصیف می شود؟
در جریان فتنه 88 رسانه های مختلف اعم از رادیو و تلویزیون، خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب و مطبوعات توانستند نقش خوب و شجاعی از خود به نمایش بگذارند.

تعدادی از رسانه ها بیانات مقام معظم رهبری را به درستی دریافت کردند و سعی کردند فضای جامعه را آرام کنند و طیفی دیگر برای تقویت امنیت ملی در فتنه 88 وارد میدان شدند و جای تاسف است که در جریان این فتنه برخی رسانه های داخلی ساکت یا بی سواد بودند. به ویژه دشمنان، همگام با دشمنان نظام عمل می کردند و به نوعی عامل قیام بودند.


رسانه های محلی چگونه وارد ماجرای شورش شدند؟
اولین نکته در این زمینه این است که بدانیم رسانه های مرتبط با فتنه 88 اتاق عملیات و فرماندهی واحد داشتند و همانطور که اشاره کردم با ادبیات خاص خود به جریان قیام کمک کردند و تا جایی که توانستند به قیام دامن زدند. اما در مقابل نیروهای انقلاب و مردم، رسانه ها نیز حضور داشتند که با تمام توان و ثروت به ستاد رسانه ای فتنه 88 پیوستند و با روشنگری و افشای ترفندها و دروغ های معاندان، دست به کار شدند. بهترین کار برای خاموش کردن گرد و غبار ناآرامی در شرایطی که برخی نخبگان سکوت کردند و یا به نوعی با معارضان همراهی کردند، این رسانه ها بودند که با حضور و نورپردازی خود توانستند نقش موثری در شفاف سازی فضا و به تعبیری ایجاد 18 آذر داشته باشند. حماسه مرهون روشنگری رسانه در تراز انقلاب اسلامی و صوتی و تلویزیونی است.

ببینید صدا و سیمای ما به دلیل قدرت و نفوذ و نفوذی که در بین مردم دارد توانسته سهم بسزایی در کشف زوایای پنهان شورش داشته باشد و طبعاً تحت فشار و توجه ضدانقلاب قرار گرفته است. جنبش.


از فتنه 88 به عنوان نسخه ای از تلاش برای ایجاد یک انقلاب مخملی یا رنگی یاد شده است. انقلاب مخملی یا رنگی چیست و منابع طراحی و پشتیبانی چیست؟

انقلاب رنگی و انقلاب‌های مخملی مدرن‌ترین توطئه فروپاشی و آخرین تهدید غرب علیه دولت‌ها و ملت‌های مخالفش به حساب می‌آیند، یعنی همان دگرگونی و تغییر اساسی در ریشه‌ها و ساختارها رخ خواهد داد، اما در یک صلح آمیز این با تحریک ناراضیان، تحریک جوانان، زنان و دانشجویان، شایعه پراکنی و مواردی از این دست اتفاق می افتد. رنگارنگ، نرم و مخملی است، زیرا جنگ نظامی و مبارزه مسلحانه بر آن غالب نیست.
پروژه انقلاب رنگی توسط آمریکایی ها برای سرنگونی و فروپاشی سیستم های مخالف خود با کمترین هزینه طراحی شد. این انقلاب ها در بسیاری از موارد مانند گرجستان، لهستان، جمهوری چک، کرواسی، صربستان، اوکراین و قرقیزستان موفقیت آمیز بودند و در این کشورها در آستانه انتخابات مردم را تحریک کردند و هرج و مرج ایجاد کردند و شایعه پراکنی کردند. ظن به تقلب در انتخابات و ابطال انتخابات توسط رسانه ها و تبلیغات دروغین اقداماتی را انجام دادند و با نفوذ در افکار مردم توانستند رفتار خود را بر خلاف نظام سیاسی موجود سوق داده و به اهداف خود برسند.

اما این کار در جمهوری اسلامی ایران به دلایل مختلف شکست خورد. دلایل این شکست را می توان در عوامل پیروزی و ارکان اصلی انقلاب دانست که عبارتند از: دین انسان دوستانه اسلام، حمایت و حضور خداپسندانه مردم و رهبری دینی و ولایت مطلقه فقیه. فقیهی که ولی فرزانه انقلاب و نگهبان اصلی نظام در برابر تهدیدها، چالش ها و آسیب هاست.


چگونه از تکرار اغتشاشات نوع 88 جلوگیری کنیم؟
به نظر من مناسب ترین راه مرور وقایع آن سال هاست. بازخوانی وقایع و ریشه‌های این قیام بی‌تردید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری می‌کند و نخبگان انقلابی و اصحاب رسانه در مقابل برخی جریان‌های سیاسی که قصد کوچک‌شدن و سرپوش گذاشتن بر این حرکت تاریخی را دارند، وظیفه دارند انقلاب اسلامی باشند. بایستید و از قطب نما بصیرت استفاده کنید، تحلیل کنید و به جامعه جهت دهید و نگذارید این حماسه بزرگ مردمی که مربوط به نسل بصیرت بود، فراموش شود.


آقای بهرامی اجازه دهید کمی فضای مصاحبه را تغییر دهیم، لطفا بفرمایید این فتنه چه پیامدهای منفی دارد؟

توهین اغتشاشگران در میدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا، توهین به ارزش های اسلامی و اعتقادات دینی مردم، زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام، ایجاد شبهه علیه نظام اسلامی. نظام و شعارهای ساختارشکن; این از پیامدهای منفی این شورش بود.

به نظر شما مهمترین آثار و دستاوردهای حماسه 9 روز چه می تواند باشد؟
یکی از مهمترین دستاوردهای حماسه 9 روزه که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند، واکسیناسیون نظام و مردم در برابر ویروس های مخربی است که اصل نظام و وحدت ملی مثال زدنی مردم ایران را هدف قرار می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید