برخی از تبیین «خدمت» به «خیانت» در غیاب جهاد تعبیر می کنند/ ریشه مشکلات روی گردانی از نظام اسلامی است.


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881677

راجی با اشاره به اینکه هیچ کس نباید از دستور تبیین جهاد دوری کند، گفت: دشمن مشکلات را افزایش می دهد و ریشه مشکلات را انقلاب اسلامی می داند، در حالی که ریشه مشکلات روی گردانی از انقلاب اسلامی است، برخی افراد دچار مشکل شده اند. در غیاب «جهاد تبیین» تسلیم خدمت شد. تفسیر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ، حجت الاسلام سید محمد حسین راجی امروز در سلسله نشست های بصیرتی تبیین جهاد که در گرگان برگزار شد، با بیان این سوال که چرا مقام معظم رهبری تصمیم 10 سال پیش جهاد را تبیین نکردند، گفت: : اول فروردین 97 مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع) فرمودند «امروز مهمترین چالش کشور ما چالش ذهنی است»، وظیفه نیروهای انقلاب حل چالش ذهنی و تبیین بود. جهاد.

وی با اشاره به اینکه جهاد برای تبیین اولویت ضروری است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پایان سال 97 قلم به روی کاغذ آوردند و بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند و به تمام شبهات و چالش های ذهنی خود جامعه پاسخ دادند. .


* نیروهای انقلابی باید در عرصه جهاد تباین فعال باشند

نویسنده کتاب عروج 40 ساله افزود: بدنه نیروهای انقلاب در این مدت باید در میدان جهاد، در سطح شهر، در مدارس و دانشگاه ها فعال می شد و ادعای گام دوم را تشریح کرد. انقلاب.

راجی ادامه داد: اینکه آیا در حوزه جهاد تبیینی کم کاری بوده یا نه، فعلاً در این مورد بحثی ندارم، اما به جایی رسید که مقام معظم رهبری حکم جهاد تبیینی را صادر کردند. در اربعین سال گذشته و از آن پس در هشت سخنرانی. این اهمیت را یکی پس از دیگری توضیح دادند.

وی با تشریح ضرورت جهاد و توضیح تصریح کرد: کار به جایی رسیده است که اذهان عمومی به گونه ای بمباران می شود که اگر جمهوری اسلامی بزرگترین خدمت را به بشریت انجام دهد نه تنها کسی آن را خدمت نمی داند. اما آنها خدمت را به خیانت تعبیر می کنند.


* کار دشمن همیشه ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است

این نویسنده در پاسخ به یکی از شبهات مطرح شده در ذهن مردم توضیح می دهد: «حدود یک ماه و نیم پیش عده ای از نخبگان کشور به مشهد آمده بودند و من در آنجا سخنرانی کردم. شما در کتاب در مورد رشد 40 ساله گفتید که عدالت در آن دوره افزایش یافت. من یک سوال از تو می پرسم. اگر نمی خواهید به ایران یا مشهد سفر کنید، به اطراف حرم امام رضا (ع) نگاه کنید، چند برج ساخته شده است. این برج هایی که مردم نمی توانند بسازند با سوء استفاده ها و نجومی ها و مقامات فاسد ساخته شده است، چگونه می گویید عدالت زیاد شده است، آیا این نماد فقر مردم و فساد مسئولان نیست، بلکه امارات قبلاً در چادر زندگی می کردند. 40 سال، تو برج خلیفه را ببین، بندگانش در مورد مردم چگونه فکر می کنند تا حالشان خوب باشد.

راجی توضیح داد: دوستان عزیز وقتی در ایران برجی ساخته می شود نماد فقر مردم و فساد مسئولان است اما اگر همین برج در امارات باشد نشان دهنده دغدغه مسئولان و رفاه حال مردم است. مردم بالاخره اگر برج نماد فقر است هر چه برج بالاتر باشد فقر بیشتر می شود اگر برج نماد فساد مسئولان است هر چه این برج بالاتر باشد فساد بیشتر است ببینید چگونه تغییر می کنند ذهن

وی تاکید کرد: تغییر شعور به گونه ای است که جمهوری اسلامی هر کار خوب و بدی انجام دهد فرقی نمی کند اسلام مقصر باشد و کار دشمن همیشه ایجاد یاس و یاس در جامعه است.


* توضیح جهاد باید با دو قید «اضطرار» و «اولویت» اطلاق شود.

نویسنده کتاب معراج 40 ساله بر ضرورت جهاد تبیین در جامعه تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ملت ایران مقتدر اما مهربان، گذشته و مظلوم است و در این محیط آنچه ناجی است جهاد است. در توضیح، ما نباید از دستور جهاد اجتناب کنیم.

راجی با اشاره به گسترش شبهات دشمن در دوران کرونا علیه انقلاب اسلامی گفت: در دو هفته اول کتابی با عنوان شبهه ویروس نوشتیم و به 60 شبهه مطرح شده درباره جمهوری اسلامی پاسخ دادیم.

وی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین باید با دو قید «اضطرار» و «اولویت» اطلاق شود، تصریح کرد: آموزه های ناب اسلام باید با این دو اولویت دنبال شود و سایر مواردی که دشمن تحریف می کند باید تبیین شود.


* برخی خدمت را در غیاب «جهاد تبیینی» به خیانت تعبیر می کنند.

نویسنده کتاب صعود 40 ساله با اشاره به اینکه هیچکس نباید از مدیریت جهادی منحرف شود، گفت: دشمن مشکلات را زیاد می کند و فکر می کند ریشه مشکلات انقلاب اسلامی است، در حالی که ریشه مشکلات نهفته است. در روی گردانی از انقلاب اسلامی، شکست و پافشاری آرمان های انقلاب اسلامی؛ عده ای خدمت را در غیاب «جهاد تابعین» به خیانت تعبیر می کنند.

راجی تاکید کرد: شبهه دشمن برای نشان دادن ناکارآمدی انقلاب اسلامی است. وظیفه ما با جهاد این است که با مثال های آماری ثابت کنیم که انقلاب اسلامی در همه ابعاد به موفقیت رسیده است که به طور خلاصه به معنای خیزش 40 ساله است. خواهد بود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید