برخی از املاک در فتنه اخیر دچار اشتباه محاسباتی شدند

دکتر حسین محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح قزوین در این خصوص گفت: دو نکته در بیانات اخیر رهبر انقلاب قابل تامل است که دشمن نه تنها با جمهوری اسلامی دشمنی ندارد بلکه مخالف است. ایران قوی و آباد.

وی افزود: راهبرد اصلی دشمن عقب راندن ایران است تا کشورمان را به دوران قبل از انقلاب برگرداند که همه رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور زیر سلطه آمریکا و انگلیس بود.

این استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: با تحقیقات تاریخی در می یابیم که ایران در هیچ دوره ای چنین پیشرفتی نداشته و در همه تحولات منطقه موثر و مستقل نبوده است، اما جمهوری اسلامی با برنامه ریزی های خود. و سیاست‌ها، دسترسی قوی به ایران فراهم کرد.

محمدی تصریح کرد: همان دشمنی که با ایران قدرتمند دشمنی دارد و به دنبال جلوگیری از این حرکت است، با عامل این تقویت که جمهوری اسلامی است نیز دشمنی می کند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با اشاره به لزوم شناسایی مسائل اصلی و فرعی در تحلیل شرایط کنونی ایران، گفت: اگر تحلیل گران مسائل اصلی و فرعی جامعه را درک نکنند، آنها در محاسبات خود اشتباه خواهند کرد و این خطا ما را به سمت آن سوق خواهد داد. نقشه ای را تعریف می کند که دشمن طرح کرده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه بحث حجاب در اغتشاشات اخیر بهانه و حاشیه ای است که دشمن آن را به دست گرفت و با ابزار رسانه ای برای تسخیر اذهان و جریحه دار کردن احساسات عده ای را به صحنه اغتشاشات خیابانی دعوت کرد در حالی که اصلی ترین موضوع مسئله مخالفت با ایران قدرتمند و مستقلی است که دشمن علیه آن می جنگد.

وی افزود: توجه مقام معظم رهبری به ایران قدرتمند و مستقل به عنوان مولفه قدرت در واقع امکان اجماع گروه های مختلف فرهنگی و سیاسی را فراهم می کند و این یکی از نکات طلایی نگاه و راهبرد کلان رهبری است.

ایران قدرتمند با وحدت ملی و وحدت ارضی محقق می شود

محمدی با بیان اینکه ایران قدرتمند با وحدت ملی و وحدت ارضی محقق می شود، گفت: ایران بیش از اینکه تنها به دستاوردهای علمی و فناوری، نظامی، اقتصادی و فرهنگی خود تکیه کند باید به وحدت ملی و ارضی دست یابد.

وی تصریح کرد: وحدت ملی زمانی حاصل می شود که بین مردم و درون ملت وحدت هویتی وجود داشته باشد، در واقع هویت مشترکی که برگرفته از فرهنگ اصیل ایران اسلامی و ارزش های محوری انقلاب اسلامی باشد و ریشه در تمدن و تاریخ این مرز و بوم .

این استاد دانشگاه ادامه داد: به همین دلیل دشمن مشکلات هویتی ما را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین مسئله عفاف و عفاف که یکی از ارزش های اصلی ایرانیان است و در همه دوران ها چه قبل و چه بعد از اسلام مورد توجه بوده است. ، از بین بردن عفاف و عفتی که ریشه در هویت هر ایرانی دارد و در نهایت وحدت ملی را از این طریق خدشه دار می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دشمن با طرح مسائل اقلیت ها و قومیتی به دنبال از بین بردن وحدت ارضی ایران است، وحدتی که با وجود اختلافات فرهنگی، مذهبی و قومیتی به وحدت رسیده است و دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد یکپارچگی و تشتت به کار گرفته است. ایران را تقسیم کرد که در حوادث اخیر بسیار مهم بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: برای تحلیل رابطه جریان ها و گروه ها با دشمن باید دسته بندی از این فعالان داشته باشیم، شاید برخی از فعالان سیاسی ما در خصوص وجود دشمن را انکار کرده و از آن به عنوان توهم توطئه یاد می کنند که در اقناع این افراد اصل خصومت دشمن را متذکر شوند. دشمنی که دشمنی اش آنقدر آشکار است که خود او هم به آن اعتراف می کند.

وی ادامه داد: اگر فردی باز هم منکر خصومت است، با وجود اینکه این واضح است، باید بدانیم که باید ارتباط روانی یا سیستمی بین او و دشمن وجود داشته باشد و عمدا بخواهد پازل دشمن را تکمیل کند.

محمدی تصریح کرد: به دلیل پیچیدگی برخی موضوعات مطرح شده در رسانه ها، برخی از افراد توانایی تحلیل و گرفتار شدن در آن را ندارند و بیشتر آنها جوانانی هستند که توسط رسانه ها به عرصه هیجان کشیده شده اند. هیجان و اغراق در مسائل جزئی از همان دسته ای هستند که عمداً دشمنی نمی کنند بلکه آنچه را که رسانه ها به آنها می دهند ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید