هشدار امیر عبدالخیان درباره عواقب اشتباه محاسباتی آمریکا و غرب در جلسه شورای حکام


ساعت: 18:32
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911535

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه در نشست شورای حکام نسبت به عواقب محاسبات نادرست و اقدامات غیرسازنده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه و خانم نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی عصر چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی پیرامون توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ضمن ابراز امیدواری نسبت به برگزاری نشست کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک، از تمایل طرفین برای برداشتن گام های اساسی در جهت توسعه بیشتر روابط دو کشور استقبال کرد.

امیر عبدالخیان در عین حال در نشست شورای حکام نسبت به عواقب محاسبات غلط و اقدامات غیرسازنده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هشدار داد.

پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در این گفتگو ضمن استقبال از دورنمای برگزاری کمیسیون مشترک با حضور وزرای امور خارجه دو کشور ابراز امیدواری کرد که این کمیسیون موجب تسهیل در اجرای توافقات صورت گرفته بین ایران و آفریقای جنوبی شود.

وی همچنین حمایت خود را از مذاکرات دیپلماتیک در مورد موضوع هسته ای اعلام کرد و گفت: آفریقای جنوبی امیدوار است همه طرف ها به مسیر دیپلماتیک متعهد باقی بمانند و این مذاکرات منجر به موفقیت و لغو تحریم ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید