اگر تایوان اعلام استقلال کند، در آغاز جنگ تردید نخواهیم کرد


ساعت: 20:07
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854916

وزیر دفاع چین در گفتگوی رو در رو با همتای آمریکایی خود هشدار داد که در صورت اعلام استقلال تایوان، پکن در آغاز جنگ تردیدی نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر دفاع چین روز جمعه (10 ژوئن) در دیدار رو در رو با همتای پرتنش آمریکایی خود هشدار داد که در صورت اعلام استقلال تایوان، پکن در آغاز جنگ تردید نخواهد کرد.

به گزارش العربیه، وو کیانگ، سخنگوی وزارت دفاع چین در دیدار با همتای آمریکایی خود، لوید آستین، گفت: اگر کسی جرأت کند تایوان را از چین جدا کند، ارتش چین بدون در نظر گرفتن قیمت آن هیچ تردیدی در آغاز جنگ نخواهد داشت. .

به گفته وزارت دفاع چین، وزیر چین همچنین قول داده است که پکن هرگونه توطئه برای “استقلال تایوان” را درهم شکسته و قویا از اتحاد مجدد میهن حمایت خواهد کرد. این وزارتخانه افزود: “تایوان تایوان چین است… استفاده از تایوان برای محدود کردن چین هرگز موفق نخواهد بود.”

وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت که آستین در جریان مذاکرات در سنگاپور به همتای چینی خود گفته است که پکن باید “از اقدامات بی ثبات کننده بیشتر علیه تایوان خودداری کند.”

پکن تایوان را بخشی از چین می داند و معتقد است اقدامات آمریکا و فروش تسلیحات به تایوان ناقض حاکمیت این کشور و در تضاد با سیاست «چین واحد» است. دولت آمریکا اخیراً لایحه‌ای را درباره صدها میلیارد بودجه نظامی آمریکا امضا کرده است که بیشتر آن به مخالفت و حمایت چین از تایوان اختصاص دارد.

تلویزیون دولتی چین پیشتر اعلام کرده بود که وزیر دفاع این کشور و وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در حاشیه نشست امنیتی شانگهای-لا در سنگاپور با یکدیگر دیدار خواهند کرد. بر اساس این گزارش، از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، این اولین دیدار لوید آستین، رئیس پنتاگون و وزیر دفاع چین است.

روابط واشنگتن و پکن در سال های اخیر بر سر موضوعاتی مانند تایوان، حضور نظامی آمریکا در تنگه و حمایت نظامی این کشور از تایپه، ادعاهای ارضی در دریای چین جنوبی و دیگر مسائل دوجانبه تیره بوده است. ایالات متحده همچنین چین را به حمایت تاکتیکی و اقتصادی از روسیه در جنگ علیه اوکراین متهم کرده است.

چین از ابتدای جنگ همواره خواستار پایان دادن به درگیری روسیه و اوکراین از طریق مذاکره و دیپلماسی بوده و به شدت با ارسال سلاح های غربی به اوکراین مخالفت کرده است. پکن ارسال تسلیحات به کیف را به تشدید تنش ها متهم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید