اگر دنبال پول بودم به استقلال می رفتم نه پرسپولیس!

اگر دنبال پول بودم به استقلال می رفتم نه پرسپولیس!

پس از جدایی احمد نورالهی از پرسپولیس، یحیی گل محمدی به عنوان هافبک دفاعی خوش استایل به رضا اسدی پیوست که در سایپا و نفت تهران ظاهر شد و یکی از ستاره های لیگ ما در تراکتورسازی شد. رضا پس از درخشش در تراکتورسازی لژیونر شد اما مصدومیت اجازه نداد تا دوران حضورش در فوتبال اروپا و لیگ اتریش را افزایش دهد. اسد که در فصل نقل و انتقالات تقاضای زیادی داشت، در نهایت پرسپولیس را انتخاب کرد تا به امید یک هافبک به پرسپولیس آرامش بدهد. در پرسپولیس همه چیز برای رضا خوب و رویایی شروع شد و او حتی در اولین بازی خود برای این تیم موفق شد پاس گل بدهد. با این حال رضا پس از چند بازی در ترکیب اصلی پرسپولیس روی نیمکت نشست. اسد علاوه بر نیمکت نشینی و بازی به عنوان ذخیره، مورد حمله هواداران پرسپولیس قرار گرفت و در مقطعی تحت فشار شدید قرار گرفت. علیرغم اینکه گل ها و پاس گل های رضا خوب بود اما هواداران پرسپولیس از این بازیکن خیلی بیشتر از این انتظار داشتند و همین موضوع فشار زیادی به رضا وارد کرد. رضا پس از چند هفته نیمکت نشینی به ترکیب اصلی بازگشت اما این بار شاهد نمایشی متفاوت از شماره 8 قرمزها بودیم. دوبل مقابل نفت مسجد سلیمان و نمایش خوب در دربی باعث شد اسد با روحیه ای متفاوت به کار خود ادامه دهد. در حالی که همه فکر می کردند رضا با این بازی ها در فصل آینده در پرسپولیس می ماند، خبر توافق او با تایلندی بویرام معادلات را بر هم زد. به همین بهانه به سراغ رضا رفتیم تا درباره این پیشنهاد و البته دوران حضورش در پرسپولیس صحبت کنیم. مشروح گفتگوی ما با شماره 8 پرسپولیس را در ادامه می خوانید:

جلب رضایت خود برای مصاحبه به خودی خود یک فرآیند طولانی است. چرا اینقدر از رسانه ها فرار می کنید و اینقدر کم مصاحبه می کنید؟

نمی‌دانم چرا، اما در مصاحبه کردن خیلی خوب نیستم. نه اینکه الان اینطوری باشم، اما سال هاست که همین طور است و کمتر با تیم های قبلی ام مصاحبه کرده ام. من همیشه دوست داشتم کنار زمین باشم و فقط روی فوتبالم تمرکز کنم. شاید همیشه این احساس را داشته ام که اگر زیاد در رسانه حضور داشته باشم، تمرکزم را از دست می دهم و نمی توانم تمام انرژی ام را برای فوتبال بگذارم. شاید این اشتباه باشد، اما من ترجیح دادم از رسانه ها دور باشم. در عین حال خیلی وقت ها آدم حرفی برای گفتن ندارد یا بهتر است سکوت کند و در زمین حرف بزند. با این حال من همیشه برای خبرنگاران و اصحاب رسانه احترام زیادی قائل بوده و هستم. فکر می کنم شما که سالهاست مرا می شناسید می توانید حرف من را تایید کنید.

بله و دقیقاً چون شما را به خوبی می شناسم، گفتم که جلب رضایت شما کار سختی است.

(می خندد) بالاخره کارش تمام شد. هنوز در خدمتم

می خواهم از همان ابتدای ورود به پرسپولیس شروع کنم. آمدن به پرسپولیس حواشی زیادی داشت. به نظر شما دلیل ایجاد این حواشی چه بوده است؟

من واقعاً خودم را نمی دانم. فکر نمی کنم مشکلی وجود داشته باشد. آن موقع اصلاً ایران نبودم، اما صحبت های زیادی درباره من شد. به محض اینکه به ایران آمدم به باشگاه رفتم و قراردادم را امضا کردم. البته خیلی از کارهای من قبلا توسط مدیر برنامه هایم انجام شده است اما باور کنید آخرین مذاکرات من با باشگاه پرسپولیس زیاد طول نکشید و خیلی زود به توافق رسیدیم و قرارداد را امضا کردیم.

اگر اشتباه نکنم استقلال و سپاهان هم همزمان با پرسپولیس از شما خواستگاری کردند. چرا پرسپولیس را انتخاب کردید؟

بله، به غیر از استقلال و سپاهان از چند تیم دیگر هم پیشنهاد داشتم. چند دلیل داشت که به پرسپولیس آمدم. بعد از اینکه پیشنهاد پرسپولیس آمد، فکر کردم و بعد از مشورت به این نتیجه رسیدم که پرسپولیس گزینه بهتری است و می توانم در این تیم پیشرفت کنم. من بیشتر از سایر گزینه ها به پرسپولیس علاقه داشتم، در حالی که تمام خانواده ام پرسپولیسی هستند و البته خیلی خوشحال بودند که با پرسپولیس قرارداد بستند. در حالی که در آن چند فصل چندین پیشنهاد از استقلال داشتم، حتی پولی که استقلال به من داد خیلی بیشتر از پرسپولیس بود، اما خیلی دوست داشتم پرسپولیسی شوم. در واقع اگر دنبال پول بودم به استقلال یا سپاهان می رفتم.

برگردیم، باز هم پرسپولیس را انتخاب می کنی؟

بله چرا که نه. چرا اصلا این تیم را انتخاب نمی کنید. پرسپولیس تیم بزرگی است، هواداران زیادی دارد و البته بازیکنان زیادی آرزوی بازی در این تیم و پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارند. اصلا پشیمان نیستم و خوشحالم که عضو کوچکی از خانواده بزرگ پرسپولیس هستم.

شروع تو در پرسپولیس خیلی خوب بود اما بعد از چند هفته روی نیمکت نشستی. به نظر شما دلیل آن چه بود؟

بله، خب من از روز اول انگیزه زیادی برای بازی در پرسپولیس داشتم و خوشبختانه شروعم در پرسپولیس عالی بود و در اولین بازی مقابل استقلال تاجیکستان موفق به زدن گل شدم. در دیدار مقابل الهلال کل تیم خوب نبود و شکست تلخی برای ما ثبت شد و اصلا نمی خواهم درباره دلایل این ناکامی صحبت کنم. وقتی وارد لیگ شدیم در هفته اول به فولاد گل زدم و شرایط عالی بود. سپس برای چند بازی فیکس شدم، اما بعد روی نیمکت نشستم و فرصت کمتری برای بازی داشتم. این مشکلات در فوتبال طبیعی است و نظر سرمربی این بود که کمتر بازی کنم. مشکلی نبود و هیچ وقت نگفتم و اعتراضی نکردم. در فوتبال حرفه ای جایی برای اعتراض به این مسائل وجود ندارد. باید خوب تمرین می کردم و برای بازی آماده می شدم. بازی کردن یا عدم بازی توسط مربی و سایر اعضای کادرفنی تصمیم می گیرد. سپس سرمربی تصمیم گرفت که مسابقات را از روی نیمکت شروع کنم و باید به او احترام بگذارم.

همان زمان صحبت هایی مطرح شد که شما با یحیی گل محمدی مشکل دارید و دلیل اصلی نیمکت نشینی شما همین بوده است. آیا خودتان این را تایید می کنید؟

معلومه که تایید نمیکنم همه اعضای تیم وظیفه دارند و من هم باید برای پرسپولیس تمرین می کردم و بازی می کردم که کادرفنی تشخیص داد خوب است. من هیچ وقت با یحیی گل محمدی اختلاف نداشتم و هنوز هم ندارم. آقا یحیی ارشد من هستند و خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. رابطه من با یحیی گل محمدی کاملا محترمانه است و مشکلی با او ندارم.

برخی از هواداران پرسپولیس هم در همان زمان خیلی از شما انتقاد کردند، این چه حرفی است که می زنی؟

من هواداران پرسپولیس را دوست دارم و آنها را خیلی دوست دارم. ممکن است بعضی ها مرا دوست نداشته باشند و این طبیعی است، اما من همیشه به آنها احترام گذاشته ام و به آنها احترام خواهم گذاشت. می دانم که آنها تیمشان را دوست دارند و با پرسپولیس زندگی می کنند. به هر حال این اتفاقات در حال رخ دادن است و متأسفانه فحاشی در فضای مجازی زیاد است اما متاسفانه کاری از دستش بر نمی آید. هواداران واقعی پرسپولیس همیشه حامی و بازیکنان ما بوده اند و همیشه من را دوست داشته اند. حالا این وسط ممکن است عده ای از من خوششان نیاید و بیایند در فضای مجازی به من توهین کنند. سعی کردم به طور کلی حواشی را نادیده بگیرم و تمام تمرکزم را معطوف تیم و فوتبالم کنم.

بعد از بازی با فولاد در بازی برگشت اتفاق عجیبی افتاد و بعد از چند دقیقه بازی روی زمین افتادید و بعد از بازی هم داستان جنجالی منتشر کردید.

چند روز قبل از بازی با فولاد به دلیل سرماخوردگی نتوانستم خوب تمرین کنم. دقایقی به پایان بازی مانده بود که در این مسابقه به میدان رفتم. من هم در این صحنه شروع طولانی کردم و بعد از آخرین علامت قاضی روی زمین دراز کشیدم و بعد از چند دقیقه بلند شدم و به رختکن رفتم. نمی دانم چرا بعضی ها مرا ناراحت کردند یا به من توهین کردند. من کار غیرعادی انجام نداده ام که بعضی ها به من توهین کنند. نمی دانم آنهایی که به من فحش دادند اصلا طرفدار پرسپولیس بودند یا نه. در مورد این ماجرا هم باید بگویم که بعد از ظلم هایی که بر من وارد شده است به من حق بدهید که ناراحت باشم. تیم پیروز شد و به جای اینکه همه خوشحال باشند، برخی از آنها یک پیروزی تلخ را با آبروریزی رقم زدند. باز هم فکر می کنم خیلی از کسانی که توهین کردند پرسپولیسی نبودند و شاید هدفشان ایجاد حاشیه برای من و پرسپولیس بود. هر چی بود تموم شد و هنوز مشکلی نیست. ببینید اگر در بازی بدی باشم یا حتی پاس اشتباه بدهم، اولین کسانی که از من سوال می کنند پدرم، برادرم و کلا خانواده ام هستند. منظورم این است که کوچکترین کاری که انجام می دهم زیر ذره بین است و واقعاً باید آن را برای خانواده ام توضیح دهم.

بعد از یادداشت، صدای خش خش آلومینیومی را نیز نشان دادید. در این زمینه چه صحبتی دارید؟

من هرگز هس را به هواداران پرسپولیس نشان ندادم. منظورم شخص دیگری بود که نمی خواست خیلی حرفش را باز کند.

برخی معتقد بودند با پوشیدن شماره 8 پرسپولیس فشار مضاعفی به شما وارد می شود. آیا خودتان این را قبول دارید؟

نه، فکر نمی کنم این مشکلات برای من مشکلی ایجاد کند. این موارد از جمله مشکلاتی است که عده ای به آن اشاره کرده اند و می خواستند برای من حاشیه ساز کنند.

قبل از پوشیدن شماره 8 از علی کریمی مرخصی گرفتی؟

بله، من همیشه به علی کریمی علاقه زیادی داشتم. علی آقا اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است و من وظیفه داشتم قبل از پوشیدن پیراهن شماره 8 با او خداحافظی کنم.

شما با علی دایی رابطه بسیار خوبی دارید و سال ها شاگرد او بوده اید.

آری علی عموی عشق است. اسطوره بی بدیل فوتبال ایران که در زندگی اش مدیون علی آقا است. در جوانی علی دایی به من اعتماد کرد و فیکس بازی کرد. علی آقا مرا به شهرت رساند و همیشه مدیون او هستم.

همچنین خبر رسید که علی دایی هزینه عمل انگشت شما را پرداخت کرده است. در موردش هم صحبت کن…

بله، علی آقا همیشه به من لطف داشتند و وقتی مجروح شدم، هزینه عمل جراحی مرا پرداخت کرد. باز هم علی دایی بی نظیر است و اصلا نیازی به تعریف و تمجید از او ندارم. علی آقا را هر جا می بینم عبادتش می کنم و همیشه قدردان زحمات علی دایی هستم.

پرسپولیس بعد از 5 سال پیروزی در این فصل سخت تلاش می کند تا قهرمان شود. 6 مسابقه دیگر را چگونه می بینید؟

خب امسال کمی سخت بود در حالی که در چند بازی به شدت تحت تاثیر اشتباهات داوری قرار گرفتیم. در برخی از مسابقات بدشانس بودیم و در برخی مسابقات اشتباه کردیم. این عوامل باعث شد کمی از کورس عقب بمانیم. تا پایان فصل اما هنوز 18 امتیاز باقی مانده و نه تنها از قهرمانی ناامید نشده ایم، بلکه برای تک تک این امتیازها می جنگیم و تلاش می کنیم تا ششمین قهرمانی را برای پرسپولیس به ارمغان بیاوریم. 6 فینال پیش رو داریم و مطمئناً در همه دیدارها برای پیروزی بازی خواهیم کرد. امیدوارم در این 6 مسابقه اتفاقات خوبی بیفتد و اتفاقات فوتبالی به گونه ای رقم بخورد که به نفع پرسپولیس باشد و بتوانیم در پایان فصل قهرمان شویم.

در مورد انصراف از جام حذفی صحبت کنید. شاید بهترین شانس برای قهرمانی در این فصل بود، اما شما به آلومینیوم باختید.

بازی را مقابل آلومینیا خیلی خوب شروع کردیم و گل زدیم. حتی در پایان نیمه برای پیروزی به رختکن رفتیم. متأسفانه در نیمه دوم این دیدار خوب نبودیم و چندین اشتباه باعث شکست ما شد. شرمنده هوادارانی بودیم که به ورزشگاه آمدند و امیدوارم در مسابقات قهرمانی کارهای خوبی انجام دهیم.

تاریخچه پیشنهاد و توافق با بویرام تایلند چیست؟

این تیم تایلندی است که برای دومین بار این پیشنهاد را به من می دهد. اولین باری که در تراکتور بودم به من پیشنهاد دادند که از نظر مالی بالاتر از پیشنهاد فعلی آنهاست. این یک واقعیت است که این پیشنهاد آمد و صحبت های اولیه انجام شد اما من از آنها خواستم تا چند روز آینده جواب نهایی را بدهند. البته باید بگویم که چند پیشنهاد خارجی دیگر هم دارم اما هنوز تصمیم نهایی نگرفته ام. در حالی که پیشنهاد بویرام جدیتر از بقیه است.

پس جدایی از پرسپولیس اجتناب ناپذیر است؟

واقعیت این است که قرارداد من با پرسپولیس یک ساله است و بعد از مسابقات لیگ برتر به پایان می رسد. تاکنون هیچکس به من پیشنهاد تمدید قرارداد نداده و از باشگاه پرسپولیس هم به من چیزی گفته نشده است. همانطور که گفتم هنوز با تیم قرارداد نبسته ام، اگر از نظر قانونی بتوانم این کار را انجام دهم. حال باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

یعنی اگر پرسپولیس به شما پیشنهاد تمدید قرارداد بدهد، مهمان می شوید؟

خوب، وقتی هنوز هیچ پیشنهادی وجود نداشت، نمی توانستم صحبت کنم. بگذارید بعداً در مورد آن صحبت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید