ایالات متحده برای هیئت روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل ویزا صادر نکرده است


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896578

لاوروف با بیان اینکه آمریکا هنوز برای هیئت روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر نکرده است، گفت: دبیرکل سازمان ملل موظف است مشارکت همه هیئت ها را تضمین کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با کانال 1 روسیه گفت: آمریکا و دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش موظف هستند از مشارکت همه نمایندگان کاشو در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل اطمینان حاصل کنند.

لاوروف با یادآوری اینکه آمریکا هنوز برای هیئت روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر نکرده است، گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد موظف است از مشارکت همه هیئت‌ها اطمینان حاصل کند. او مسئول حصول اطمینان از مشارکت همه هیئت‌ها در رویدادهای سازمان ملل، از جمله جلسات مجمع عمومی سازمان ملل است.

وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه از همکاران خود خواسته است به آمریکا یادآوری نکنند که هیئت روسیه برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل نیاز به ویزا دارد، تاکید کرد که زمان کمی باقی مانده است.

هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل از 13 سپتامبر (22 شهریور) سال جاری در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز می شود و قرار است بحث های عمومی در 20 سپتامبر (29 شهریور) آغاز شود. تا به امروز، آمریکا برای هیئت روسی و خبرنگاران همراه ویزا صادر نکرده است.

هفته گذشته، واسیل نبنزیا، سفیر روسیه در ایالات متحده، از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواست تا دولت آمریکا را برای صدور به موقع روادید برای هیئت روسی و همراهان خبرنگارانی که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت خواهند کرد، تحت فشار قرار دهد. .

پس از آن، استفان دی ژاریک، سخنگوی گوترش گفت که دبیر کل سازمان ملل در مورد صدور روادید برای هیئت روسی برای شرکت در رویدادهای سازمان ملل با تعدادی از مقامات ارشد آمریکایی گفتگو کرده است.

این اولین رسوایی بر سر بی میلی آمریکا به صدور ویزا برای مقامات و دیپلمات های روسیه در سال جاری نیست. در ژوئیه سال جاری، واشنگتن از صدور روادید برای آندری کروتسکیخ، مدیر بخش امنیت اطلاعات بین المللی وزارت خارجه روسیه خودداری کرد. مسکو بارها از سازمان ملل درخواست کرده است که این موضوع را حل کند و از آمریکا خواسته است که از شرکت دیپلمات های روسیه در رویدادهای بین المللی جلوگیری نکند.

دیدگاهتان را بنویسید