ایالات متحده به چین در مورد کمک احتمالی به روسیه هشدار می دهد


ساعت: 06:09
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817371

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، نسبت به کمک احتمالی چین به روسیه هشدار داد و گفت که اگر چین چنین کمکی را به روسیه ارائه کند، با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از رویترز، مشاور امنیت ملی واشنگتن روز چهارشنبه در سفر به اروپا به همراه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به نقل از رویترز گفت که به منظور اعمال تحریم ها علیه روسیه، اقدامات احتمالی چین برای تسهیل درآمدهای روسیه یا تلاش برای مقابله با آنها را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت. بررسی کنترل صادرات اعمال شده پس از تهاجم این کشور به اوکراین.

وی افزود که ایالات متحده به دنبال شرکت هایی است که “در تلاش هستند تا کنترل صادرات ما را در برابر روسیه جبران کنند.”

سالیوان گفت که اگر شرکت‌های چینی یا سایر شرکت‌ها در حمایت از روسیه اقدام کنند، ایالات متحده ابزارهایی برای متوقف کردن آن دارد.

بر اساس این گزارش، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، پیش از این هشدار داده بود که اگر پکن به مسکو برای دور زدن تحریم ها کمک کند، “قطعا” با عواقبی روبرو خواهد شد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز هفته گذشته گفت که ایالات متحده «بسیار نگران» تصمیم احتمالی چین برای ارائه تجهیزات نظامی به روسیه است.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که روسیه از چین درخواست کمک نظامی و اقتصادی کرده است. با این حال، چین این اتهامات را رد کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده است، مسکو از پکن درخواست کمک اقتصادی کرده است، اما جزئیاتی در مورد این درخواست یا پاسخ چین وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه (21 فوریه 2022) با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو گفت که کشورش استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و با رهبران آنها موافقت نامه های همکاری و دوستی امضا کرده است. . سابق.

پوتین صبح روز پنجشنبه ۲۴ فوریه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه اعلام کرد که در دونباس اقدام نظامی می کند و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.

با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش های جهانی به این رویداد ادامه دارد و فشار دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید