چین هیچ نگرانی در مورد اسکار / صنعت سرگرمی در ایالات متحده ندارد


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817604

مراسم اسکار برای دومین سال متوالی در چین پخش نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هالیوود ریپورتر، تصمیم چین برای عدم پخش اسکار در این کشور و نادیده گرفتن این رویداد پر زرق و برق، نشانه دیگری از مشکلات فزاینده ای است که صنعت سرگرمی آمریکا برای ارائه محصولات خود در بزرگترین بازار فیلم آمریکا، جهان، با آن مواجه است. .

مراسم اسکار که یکشنبه شب (بامداد دوشنبه به وقت ایران) به صورت زنده در لس آنجلس برگزار و به صورت زنده پخش می شد، در سال های گذشته نیز به صورت زنده در چین از کانال فیلم آنلاین تلویزیون دولتی چین پخش می شد و بعداً نسخه ای خلاصه شده از مخاطب آزاد شد هرکس مراسم را به صورت زنده تماشا نکرد روی آنتن رفت.

چین سال گذشته از پخش اسکار برای اولین بار خودداری کرد، و اگرچه هیچ توضیح رسمی ارائه نشده است، تحلیلگران آن را پاسخی تنبیهی به نامزدی «من هدفی ندارم»، فیلمی درباره اعتراضات دموکراسی خواهانه هنگ کنگ، می دانند.

در همان زمان، نامزدی کلوئی ژانگ کارگردان چینی برای بهترین کارگردانی در اسکار و اظهارات انتقادی طولانی مدت او درباره سرزمین مادری اش باعث خشم چین شد. زمانی که جیانو برای فیلم سرزمین آواره ها برنده جایزه اسکار شد، سخنان او از اینترنت پاک شد.

با این حال، اسکار در چین امسال برنامه ای برای پخش ندارد و هیچ اطلاعاتی در مورد این نمایش در هنگ کنگ وجود نداشت.

نامزدی جسیکا کینگدون برای بهترین مستند برای تمرکز بر داستان های اقتصادی در چین و همچنین توانایی مردم برای موضع گیری در مورد بحران اوکراین، ممکن است یکی از دلایل این موضوع باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید