ایالات متحده: ایران باید به نگرانی‌های ما پس از جنگ برای لغو تحریم‌ها پاسخ دهد

ایالات متحده: ایران باید به نگرانی‌های ما پس از جنگ برای لغو تحریم‌ها پاسخ دهد

ایالات متحده گفته است که اگر ایران می خواهد تحریم ها را فراتر از برجام – اشاره آشکار به حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از لیست تروریست های آمریکا – لغو کند، باید به نگرانی های آمریکا در خارج از برجام رسیدگی کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما علناً مذاکره نمی‌کنیم، اما اگر ایران می‌خواهد تحریم‌هایی را که فراتر از برجام است لغو کند، باید به نگرانی‌های ما در خارج از برجام رسیدگی کند».

از سوی دیگر، اگر نمی خواهند از این مذاکرات برای حل و فصل سایر مسائل دوجانبه خارج از برجام استفاده کنند، مطمئن هستیم که می توانیم خیلی زود در مورد برجام به توافق برسیم و اجرای مجدد این توافق را آغاز کنیم. ایران باید تصمیم بگیرد.» “

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات اخیر یکی از فرماندهان ارشد سپاه مبنی بر اینکه ایران از درخواست آمریکا برای انتقام ترور سردار قاسم سلیمانی در ازای لغو تحریم ها و حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا کوتاه نمی آید، اظهاراتی کرد. اصطلاحات.

سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: دولت آمریکا بارها از ایران خواسته است در صورت امتناع از انتقام‌جویی علیه سردار شهید سلیمانی، تحریم‌ها را لغو کرده و سپاه را از فهرست تروریست‌ها خارج کند، اما ایران قویا از این پیشنهاد حمایت می‌کند. ایالات متحده امتناع کرده است.

در آوریل 2017، دولت ترامپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان های تروریستی خارجی وزارت خارجه اضافه کرد و این اولین باری بود که واشنگتن ارتش یک کشور دیگر را رسما به عنوان گروه تروریستی معرفی می کرد.

کمتر از یک سال بعد، دولت ترامپ سردار قاسم سلیمانی را در عراق با نقض تمام استانداردهای بین المللی کشت.

بسیاری از ناظران بر این باورند که این دو اقدام دولت ترامپ و پیامدهای آن در سه سال گذشته یکی از موانع اصلی از سرگیری برجام بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز گفت: در هر بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل، ایالات متحده ابزارهای قدرتمند خود را برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران و حمایت از تروریسم و ​​گروه های تروریستی به ویژه انقلاب سپاه پاسداران حفظ کرده و حفظ می کند. – به طور تهاجمی استفاده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید