ایالات متحده در تلاش است خود را به عنوان «پلیس جهان» معرفی کند.


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841833

مشاور تیم مذاکره کننده ایران برای لغو تحریم ها در وین با تاکید بر لزوم ارسال نفت توقیف شده ایران به یونان گفت که ایالات متحده در تلاش است تا خود را به عنوان یک نیروی پلیس جهانی تثبیت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مرندی مشاور هیأت ایرانی در مذاکرات لغو تحریم ها در وین در خصوص توقیف نفت ایران در یونان گفت: آمریکا تلاش می کند خود را به عنوان یک نیروی پلیس جهانی معرفی کند.

مرندی که با شبکه المیادین مصاحبه می کرد، افزود: ایران هیچ ارتباطی با پولشویی و قاچاق نفت ندارد و آمریکا تلاش می کند خود را به عنوان یک نیروی پلیس جهانی معرفی کند و محموله نفتی توقیفی ایران باید ارسال شود. زیرا اقدام آمریکا دزدی است.»

وی گفت: آمریکا و اروپا هم به توافق هسته ای و هم به نفت نیاز دارند. مشکل کنونی مذاکرات در وین حذف سپاه از لیست سازمان های تروریستی نیست، بلکه تضمین ماندگاری آمریکا در هر توافقی است.

مرندی همچنین تاکید کرد که مسئله اصلی ایران در وین تضمین عدم بازگشت آمریکا به توافق و خروج مجدد از آن است. آنچه برای ایران مهم است این است که ایالات متحده از ماندن در توافق، سرمایه گذاری و پایان تحریم ها اطمینان حاصل کند.

مرندی در پایان گفت: زمانی که مذاکره کننده اروپایی به تهران آمد، ایده های جدیدی ارائه کرد و ایران نیز ایده های جدیدی ارائه کرد.

گفتنی است دولت یونان روز چهارشنبه یک کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سواحل این کشور توقیف و محموله آن را با دستور قضایی و با هماهنگی دولت آمریکا توقیف کرد.

در پی توقیف یک کشتی باری با پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای یونان، کاردار وزارت امور خارجه در تهران روز چهارشنبه به وزارت امور خارجه احضار شد و از اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی مطلع شد. ایران

این توقیف پس از آن صورت گرفت که دیروز آمریکا آن را در فهرست تحریم های خود قرار داد و مدعی شد که یک شبکه بین المللی به رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تسهیل فروش نفت ایران کمک کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید