ایالات متحده از تایوان به عنوان ابزاری برای کنترل چین استفاده می کند

ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793545

وزیر امور خارجه چین امروز در پکن از تلاش های آمریکا و غرب برای تضعیف صلح در تنگه تایوان انتقاد کرد و گفت مشکل این است که دولت این جزیره به دنبال تکیه بر غرب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه با تاکید بر سیاست چین متحد، به جزیره تایوان اشاره کرد و گفت: موضوع تایوان مانند مهره شطرنجی نیست که بتوان با آن بازی کرد.

وانگ یی که امروز در پکن صحبت می کرد، خاطرنشان کرد که تنش های کنونی ناشی از تلاش های تایوان برای “اتکای استقلال به ایالات متحده” و تلاش های ایالات متحده و دیگر کشورها برای استفاده از تایوان به عنوان ابزاری برای کنترل چین است.

وی افزود: این اقدامات پیگیرانه و شرورانه شرایط کنونی را تغییر داده و صلح در تنگه تایوان را تضعیف کرده و اجماع جامعه جهانی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل را نقض کرده است.

او گفت: «تایوان یک فرد آواره است که در نهایت به خانه می آید، نه یک مهره شطرنج که دیگران بتوانند از آن استفاده کنند. چین باید دوباره متحد شود و متحد شود.

اظهارات وانگ یی در حالی بیان می شود که ایالات متحده و شرکای غربی آن تلاش می کنند تا سیاست های تنش آفرین پکن در سال های اخیر «هند-اقیانوس آرام» را تحریک کنند و قدرت رو به رشد پکن را با وجود ادعای احترام به اصل چین متحد به چالش بکشند. در حومه چین از جمله تایوان، تبت و هنگ کنگ جریان های جدایی طلبی وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید