ناتو ابزاری برای اجرای سیاست های ایالات متحده است

ولادیمیر پوتین در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در عشق آباد افزود: ناتو بازمانده دوران جنگ سرد است و مسکو آن را ابزاری برای اجرای سیاست آمریکا می داند.

رئیس جمهور روسیه در خصوص احتمال پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو نیز گفت که این اقدام باعث رنجش مسکو نخواهد شد و روسیه در صورت پیوستن به ناتو با آنها مشکلی نخواهد داشت.

پوتین همچنین تاکید کرد که اگر نیروهای ناتو در سوئد و فنلاند مستقر شوند، روسیه مجبور به واکنش خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: درخواست غرب از کیف برای ادامه درگیری ها نشان می دهد که اوکراین ابزار غرب برای دستیابی به اهدافش است.

پوتین گفت: نیروهای ما در اوکراین در حال پیشروی هستند و به اهداف خود دست می یابند. تاریخ مشخصی برای عملیات نظامی که هدف آن حمایت از دونباس و تضمین امنیت روسیه است، تعیین نشده است.

لازم به ذکر است که روسیه در 24 فوریه سال جاری (26 مارس سال گذشته) عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین برای غیرنظامی و غیر ملی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه زمانی انجام می شود که مقامات می گویند مسکو چاره ای جز مقابله با سیاست های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو ندارد.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو پاسخ مثبت خواهد داد و این عدم اراده اوکراین است که به بن بست منجر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید