ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای ورزشکاران کاندیدای بازی های پاراآسیایی هانگژو


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822353

مدیر پزشکی و ورزش کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد:

کارت الکترونیک سلامت برای ورزشکاران کاندیدای بازی های پاراآسیایی هانگزو در حال تهیه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته پارالمپیک جلیل کوهپایه زاده، مدیر پزشکی و ورزش کمیته ملی پارالمپیک، در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه پزشکی برای ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی 2022 هانگجو: پاراآسیایی هانگزو بازی ها از 19 فروردین ماه سال جاری به همراه فدراسیون پزشکی در محل فدراسیون آغاز می شود و طبق برنامه روزانه 15 ورزشکار در بخش های مختلف معاینه خواهند شد.

کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: معاینات اعم از معاینات عمومی، قلبی، عضلانی و اسکلتی و همچنین آزمایشات لازم در ایستگاه های مختلف انجام می شود و در صورت نیاز المان هایی مانند اکو و تست ورزش برای ورزشکاران انجام می شود. همچنین آموزش های لازم در مورد داروهای مصرفی و توصیه هایی برای پیشگیری و کنترل دوپینگ به ورزشکاران داده می شود و در مرحله آخر ارزیابی تنفسی انجام می شود.

وی افزود: نتیجه این معاینات پس از جمع بندی توسط همکاران فدراسیون پزشکی و ورزشی در گزارش هفتگی به مدیریت پزشکی کمیته ملی پارالمپیک ارسال می شود.

مدیر پزشکی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده حدود 300 نفر از نامزدهای بازی های پاراگوئه 2022 هانگژو به مدت 6 هفته تحت معاینات پزشکی قرار خواهند گرفت و به امید خدا تا پایان اردیبهشت ماه اطلاعات کامل در مورد هر ورزشکار ثبت خواهد شد.” الکترونیک.

کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: پس از معاینه ورزشکارانی که نیاز به فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی دارند، تیم پزشکی آنها را به متخصصان معرفی می کند. پرونده پزشکی نیز در ماه های آینده تکمیل می شود و امیدواریم با حمایت کادرفنی و نظارت در زمینه اعزام بتوانیم پرونده پزشکی ورزشکاران را در ساعات مقرر به روز رسانی و تکمیل کنیم.

وی افزود: تیمی از متخصصان تغذیه از بهمن ماه سال گذشته به سرپرستی خانم محمدیان ارزیابی های لازم را از تغذیه ورزشکاران از طریق فرم های مخصوص بررسی کردند و تقریبا نیمی از ورزشکاران به این شکل مورد ارزیابی قرار گرفتند. و همچنین نتایج آزمایشات لازم در اختیار تیم تغذیه قرار می گیرد و می توانیم برای هر ورزشکار تغذیه مناسب در کنار منوی کلی اردوها داشته باشیم.

مدیر پزشکی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک گفت: همچنین در بخش تغذیه موضوع آموزش مجازی را در نظر داریم که در حال طراحی و تولید 6 تا 8 تمرین برای تغذیه همه ورزشکاران، مربیان و سرپرستان هستیم. وی ادامه داد: در نظر داریم علاوه بر تمرینات، کیفیت منوی اردوها را با کمک کارشناسان و حمایت سرپرستان اردو در فدراسیون های همکار ارتقاء دهیم و امکان لذت بردن از غذاهای سالم و مناسب را برای ورزشکاران فراهم کنیم.

کوهپایه زاده گفت: در گروه روانشناسی رفیعی پور و یک تیم 10 نفره در تلاش هستند تا هر یک از تیم های تحت پوشش را با کارشناس روانشناسی ورزشی همراهی کنند تا با ورزشکاران صمیمی و ثابت باشند. در بخش آموزشی تقریباً 8 تمرین در نظر گرفته شده است که تا یک ماه آینده آماده خواهد شد. همچنین با توجه به تست های انجام شده، ورزشکارانی که نیاز به مداخلات روانی دارند با کمک تیم روانشناسی آموزش های لازم را خواهند دید.

وی افزود: در بخش رتبه بندی به منظور افزایش ظرفیت پشتیبانی در سطح کشور، قبل از سال جدید و با کمک اساتید، زرگران و همکارانشان، 4 دوره رده بندی کشوری در رشته های چتربازی، وزنه برداری، پارادوکس و نشسته طراحی شد. والیبال قسمت کلی این دوره ها بصورت مجازی و دوره عملی بصورت حضوری برگزار شد و خوشبختانه این دوره ها با حضور 70 نفر از سراسر کشور انجام شد و نتایج خوبی حاصل شد.

کوهپایه زاده در پایان از پرسنل و همکاران فدراسیون پزشکی و ورزشی و همچنین همکاران سایر فدراسیون ها در اجرای برنامه های سنجش و ارزیابی ورزشکاران تشکر و ابراز امیدواری کرد که پرونده سلامت ورزشکاران به بهترین شکل و کیفیت تکمیل شود. زمان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید