ایران آماده برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین است

رئیس مجلس در گفتگوی تلفنی با همتای الجزایری خود:

رئیس مجلس شورای ملی در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس ملی الجزایر از آمادگی مجلس ایران برای برگزاری نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین در سطح روسای مجالس کشورهای اسلامی خبر داد.



، محمد باقر قالیباف رئیس شورای اسلامی امروز پنجشنبه سوم آذرماه در گفتگوی تلفنی با «ابراهیم بوقلی» رئیس مجلس شورای ملی الجزایر وی درباره حوادث و جنایات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه صحبت کرد.

رئیس شورای اسلامی در ابتدای این گفتگوی تلفنی از جایگاه و نقش الجزایر در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و تلاش مجلس آن کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

کلیباف با اشاره به ادامه رفتارهای خشونت آمیز اسرائيل وی با توجه به کشتار مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان مظلوم غزه، یادآور شد: شورای اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا جلسه اضطراری کمیته دائمی فلسطین در سطح رؤسای مجالس کشورهای اسلامی برگزار کند. راهکارهای عملی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: در گفتگوی قبلی با جنابعالی به عنوان رئیس فعلی اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، قرار بود این جلسه زودتر از این تاریخ برگزار شود که به دلیل موکول شد. به دلایلی

وی تصریح کرد: مجامع بین المللی و بسیاری از کشورها این حملات وحشیانه را به شدت محکوم کردند و حتی در نشست اخیر شورای امنیت خواستار آتش بس فوری شدند، اما آمریکا علیرغم حمایت از این جنایات، آن را وتو کرد و ما باید در مورد کشورهای اسلامی، به طور خاص، این حملات را اعلام کنیم. از دولت ها می خواهند که اقدامات عملی برای جلوگیری از چنین اقدامات غیرانسانی انجام دهند.

ابراهیم بوقلی، رئیس مجلس شورای ملی الجزایر با قدردانی از مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان فلسطین گفت: اگرچه در این جنگ خون های بیگناه زیادی ریخته شد، اما بسیاری از بیمارستان ها، کلیساها، مساجد و خانه ها ویران شدند. اما باعث آرمان فلسطین شد، فلسطین در حال بازگشت به جایگاه واقعی خود است.

رئیس مجلس ملی الجزایر با اشاره به روند عادی سازی برخی از کشورهای عربی قبل از این جنگ خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از کشورهای عربی و مسلمان با وجود اینکه از جنایات این رژیم در کشتار کودکان آگاه بودند، تلاش کردند ما را حفظ کنند. روابط با این رژیم به گونه ای دیگر است و موضوع فلسطین را فراموش می کنیم، اما اکنون می بینیم که حتی کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین ضمن محکومیت رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی، حتی واردات کالاهای اسرائیلی را ممنوع کرده اند. و این یکی دیگر از جنبه های مثبت مقاومت مردم غزه است.

وی افزود: رفتار آمریکا نیز قابل پیش بینی است و همواره از جنایات رژیم صهیونیستی دفاع کرده است، اما مردم آن با این رفتار غیرانسانی به شدت مخالف بوده و آن را محکوم می کنند و خواستار پایان نسل کشی مردم مظلوم غزه هستند.

وي در پايان ضمن استقبال از پيشنهاد رئيس شوراي اسلامي كشور مبني بر برگزاري نشست اضطراري كميته دائمي فلسطين در تهران، بر لزوم همكاري جدي‌تر كشورهاي اسلامي براي جلوگيري از تداوم حملات وحشيانه به مردم بي‌دفاع غزه تاكيد كرد. و راهکارهای عملی برای تعیین مسئولیت رفتار غیرانسانی این رژیم ارائه می کند و در محافل بین المللی به جنایتکار تبدیل شده است.


آیا این خبر مفید بود؟