ایران اجازه تجاوز به خاک کشور را نمی دهد/ چین به تنهایی بازی نمی کند


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917439

نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد: جزایر سه گانه جزو سرزمین های تجزیه نشدنی و غیرقابل تقسیم ایران هستند و جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که چنین رفتاری به سرزمین های کشورمان آسیب برساند.

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه جزو سرزمین های تقسیم ناپذیر و غیرقابل تقسیم ایران هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد این رفتارها به سرزمین های کشور آسیب برساند.

او بیان کرد: اگر اماراتی ها مطالعات تاریخی خود را دنبال کنند، مطمئناً آرام می شوند و از هر گونه دردسری دوری می کنند.

نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به اینکه اقدامات امارات در درجه اول سیاسی است، تصریح کرد: کشورهای عربی هر از چند گاهی اقداماتی را برای حمایت از یکدیگر انجام می دهند و چنین ادعاهایی را در این زمینه مطرح می کنند. می گویند این ادعاهای پوچ و بی اساس از سوی پادشاهان به امارات بود، اما دیدند که از نظر قانونی و قانونی جایی وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی را بهتر است کشورهای عربی زندگی کنند و گفت: جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد کشورها در مورد ایران اینگونه تصمیم بگیرند یا تصمیم بگیرند. موقعیتی برای ایران

وی ادامه داد: انتظار داشتیم دولت چین قبل از موضع گیری و امضای بیانیه جزایر سه گانه برای کسب اطلاعات دقیق و مکتوب با ایران تماس بگیرد. متأسفانه این نوع رفتارها ایران را نسبت به ملت چین که دوست و همراه می دانست، بی اعتماد می کند.

آصفری افزود: آمریکایی ها می خواهند خربزه را زیر پای چین بگذارند و بازار عظیمی را که چین در ایران دارد از دست بدهند.

این نماینده مجلس در نهایت با اشاره به اینکه در این مسیر غفلت می کنیم، گفت: چین باید مراقب باشد که بازیچه آمریکایی ها نباشد. همچنین مراقب باشید بازار خربزه آسیایی را که اسرائیلی ها و آمریکایی ها زیر پای شما می اندازند، از دست ندهید.


بیشتر بخوانید:

اغماض از تمامیت ارضی ایران بی معنی است/ اعراب به دنبال سوء استفاده از شرایط ایران هستند

واکنش نمایندگان مجلس به بیانیه مشترک چین و کشورهای حوزه خلیج فارس

دیدگاهتان را بنویسید