ایران با کسب 5 مدال طلا، 4 نقره و 7 برنز/مجموع مدال های کشورمان به عدد 23 رسید.


ساعت: 00:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918534

پایان روز دوم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا 2022

نمایندگان کاراته ایران در دومین روز از مسابقات قهرمانی آسیا 16 مدال رنگارنگ کسب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دومین روز از رقابت های کاراته قهرمانی آسیا 2022 امروز شنبه با کسب 5 مدال طلا، 4 نقره، 7 برنز و مجموع 16 مدال رنگی توسط نمایندگان کاراته ایران به پایان رسید.

امروز حافظ حافظی کیا در پاراکاراته، زهرا ابراهیمی، فاطمه زهرا سعیدآبادی، محمدجواد صفری در هیئت جوانان و محمود نعمتی در کمیته امید به مدال طلا دست یافتند.

سپیده امینی در کاتای امید بانوان، مرتضی کریمی، زهرا علیزاده و کیمیا یوسفی در کمیته امید به مدال نقره دست یافتند.

همچنین الینا صفاجو، سپهر دارابی در کمیته جوانان، محمدمهدی مهاجری، محمد گودرزیان، حنانه صالحی، علیرضا حیدری، هادی کیانی در کمیته امید به مدال برنز دست یافتند.

نمایندگان کشورمان در روز نخست این رقابت ها یک مدال طلا (کاتای تیمی دختران)، ۲ مدال نقره (محمدامین اسلامی و سورنا بهزاد از کمیسیون جوانان)، ۴ مدال برنز (سید جهانشاهی، کاتای انفرادی دختران)، محمدحسین فراهانی، زهرا رضازاده و مهلا صداقت در کمیته جوانان).

بدین ترتیب ایران در پایان روز دوم 6 طلا، 6 نقره، 11 برنز و در مجموع 23 مدال کسب کرد.

نتایج کامل نمایندگان ایران در روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا 2022 به شرح زیر است:

در رده منهای 48، زهرا ابراهیمی در بازی رفت یستوزیک از قزاقستان را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد، سپس آماندا از اندونزی را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و با برتری یک بر صفر مقابل نگوین نگوین از ویتنام راهی فینال شد. در فینال با پیروزی 1-0 مقابل کوبوتا از ژاپن به مدال طلا رسید.

فاطمه زهرا سعید آبادی نماینده وزن منهای 53 کیلوگرم ابتدا 7 بر صفر هاکروس از اردن را شکست داد و سپس تیواری از هند را شکست داد و 5 بر 3 مقابل شریزات قزاقستان به برتری رسید. وی در دیدار پایانی با شکست یک بر صفر چان شین از چین تایپه به مدال طلا دست یافت.

در وزن به اضافه 84 کیلوگرم، محمود نعمتی امیدوار با برتری قاطع 7 بر صفر مقابل افندی از اندونزی، 6 بر صفر مقابل شامون از اردن و 4 بر صفر مقابل اناربکو از قزاقستان بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

در وزن منهای 68 کیلوگرم محمدجواد صفری نماینده کشورمان در گام نخست با نتیجه 9 بر صفر الفاوری اردن را شکست داد، سپس اوراز گولدئو از ترکمنستان را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و 6 بر یک پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

حافظ حافظی کیا تنها نماینده کشورمان در پیکارهای پاراکاراته با 23.68 امتیاز به مدال طلای این مسابقات دست یافت و اولین طلایی تاریخ کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شد. حافظی کیا پس از کسب مدال طلا با پرچم مقدس کشورمان به راه افتاد و مورد تشویق حاضران در سالن قرار گرفت.

در کاتای انفرادی زیر 21 سال سپیده امینی با 24.94 امتیاز در دور اول و 24.14 امتیاز در دور دوم فینالیست شد و پس از قبول شکست مقابل کاتای قدرتمند ژاپنی در فینال، با 24.54 بر سکوی دوم آسیا ایستاد. نکته ها.

زهرا علیزاده نماینده وزن منهای 61 کیلوگرم امید دختران با برتری 3 بر 1 مقابل اونیشی ژاپن و برتری یک بر صفر مقابل چو از هنگ کنگ فینالیست شد و در دیدار پایانی با نتیجه 7 بر صفر مغلوب تسنگل از قزاقستان شد و به مقام قهرمانی رسید. مدال نقره.

در وزن منهای 60 کیلوگرم مرتضی کریمی امید پسران با 3 پیروزی قاطع 8 بر یک مقابل چنگ از هنگ کنگ، 9 بر 1 مقابل کوربانبو از ازبکستان و 8 بر 2 مقابل حریف از کامبوج فینالیست شد و نشان نقره کافی بود.

در وزن اضافه 68 کیلوگرم امید کیمیا یوسفی 2 بر صفر آدیتی از هند را شکست داد. وی در دور دوم 3 بر صفر هاسومی از چین تایپه را شکست داد و در دیدار پایانی مقابل ترازاوا از ژاپن با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد و بر سکوی دوم آسیا ایستاد.

در وزن 76 کیلوگرم جوانان پلاس، سپهر دارابی ابتدا جیانگ از چین تایپه را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و سپس نماینده سریلانکا را شکست داد و با قبول شکست مقابل شارمای هند، با پیروزی 8 بر یک به جدول بازنده ها رفت. کشور میزبان به مدال برنز دست یافت.

در وزن منهای 59 کیلوگرم الینا صفادجو در اولین گام موروزاو از قرقیزستان را شکست داد و با قبول شکست مقابل باکیرووا از قزاقستان وارد دیدار رده بندی شد و با پیروزی مقابل اردنی به مدال برنز دست یافت.

در مسابقات رده سنی زیر 21 سال (امید) پسران و در وزن منهای 55 کیلوگرم محمد گودرزیان در نخستین مبارزه مغلوب النامی عربستان شد و سپس در لیست بازنده ها با دو به مدال برنز رسید. پیروزی مقابل لاچیکا از فیلیپین و علی بارز از عراق.

در وزن منهای 68 کیلوگرم، دختران امیدوارند حانا صالحی بریتوی از فیلیپین را 9-1 و عدنان از مالزی را 8-0 شکست دهند. وی سپس با نتیجه 5 بر 3 مغلوب آگاربندیوا از کشور میزبان شد و با پیروزی 6 بر 5 مقابل یانسا افندی از اندونزی بر سکوی سوم فهرست بازنده ها ایستاد.

در وزن منهای 75 کیلوگرم علیرضا حیدری امید پسر با نتیجه 2 بر صفر نظمیرادو از ترکمنستان را شکست داد اما در دور دوم با نتیجه 4 بر 3 مغلوب الحجرسی عربستان شد. او در جدول از شانس مخامدیوف سبقت گرفت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن منهای 67 کیلوگرم هادی کیانی ایشیکاوا از ژاپن و نورلانبک از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور سوم مقابل قایت از اردن با نتیجه 4 بر 1 شکست خورد و به مدال برنز رسید و وارد براکت بازنده شد و 4 بر 3 مقابل مخت از قزاقستان پیروز شد.

در وزن منهای 84 کیلوگرم محمدمهدی مهاجری امید پسران مقابل الجعفری اردن شکست خورد و در جدول برگشت 3 بر صفر مالکی عربستان را شکست داد و سپس 9 بر 1 مقابل مینگ پنگ از چین تایپه به برتری رسید. او مدال برنز را کسب کرد.

محمدمهدی مقسودی، محمدصدرا شیزی، ابوالفضل همدم جو، شهداد پورسلیمانی، زینب جعفرنژاد، معصومه محسنیان و زهرا رحیم پور دیگر نمایندگان ایران در روز دوم بودند که از کسب مدال بازماندند.

دیدگاهتان را بنویسید