کسب 1 مدال طلا، 1 نقره و 2 برنز توسط نمایندگان کشورمان در پنج رده نخست.


ساعت: 22:30
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885723

مسابقات کشتی نوجوانان قهرمانی جهان – ایتالیا

نمایندگان کشورمان در پنج دوره نخست رقابت های وزنه برداری جهان در ایتالیا موفق به کسب 1 مدال طلا، 1 نقره و 2 برنز شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان امشب در رم ایتالیا به پایان رسید و علی احمدی وفا در وزن 48 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. اهورا بویری در وزن 65 کیلوگرم مدال نقره، سیدرضا آذرشب در 80 کیلوگرم و محمد جهانگیری در وزن 110 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کردند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 48 کیلوگرم علی احمدی وفا در دور نخست با نتیجه 2 بر یک از سد تیگران گالستیان از ارمنستان گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی کورمانبک آلیمجانوف از قرقیزستان را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۳ از سد آرسن زمان از قزاقستان گذشت و راهی فینال شد. او در دیدار پایانی به مصاف رونیت شارمن از هند می رود.

در وزن 55 کیلوگرم محمد کمالی در دور نخست مقابل ماکسیم چوبنکو از اوکراین با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این مبارز در دور بعد از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن 65 کیلوگرم اهورا بویری در دور نخست مقابل سرگزی با عبدیخادیر قزاقستان با نتیجه 5 بر 2 پیروز شد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 بهروز بارانوف از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله آندرانیک سدراکیان از ارمنستان را با نتیجه 10 بر 4 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه یک بر یک از سد علی علیزاده از جمهوری آذربایجان گذشت و راهی فینال شد. نماینده کشورمان در دیدار پایانی مقابل جوئل آدامز از آمریکا با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 80 کیلوگرم سیدرضا آذر با نتیجه 3 بر صفر وتی کایانن از فنلاند را شکست داد. وی در دور بعد مارکوس اوتیاروف از استونی را 9 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله تایزو یوشیدا از ژاپن را با نتیجه 8 بر 2 و ضربات فنی شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. آذرشب در این مرحله مقابل اسماعیل رضایف از آذربایجان با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار برانکو دوکیچ از صربستان را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

در دسته 110 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، محمد جهانگیری در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر ماکسیم پتروف از بلغارستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل دارابوس لازلو از مجارستان با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی راهی گروه بازنده ها شد. در براکت بازنده ها، جهانگیری با نتیجه 8 بر صفر عمر الخالنی از مصر را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار دمیترو استریژکوزین از اوکراین را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در پایان رقابت های پنج وزن نخست، تیم ایران با 75 کیلوگرم در رده دوم قرار دارد و تیم های آذربایجان با 80 و ترکیه با 60 امتیاز اول و سوم هستند.

فردا شب در فینال رقابت ها و رده بندی پنج وزن دوم، محمد گلامی در وزن 51 کیلوگرم برای کسب مدال طلا و پیام احمدی در 45 کیلوگرم، ابوالفضل میرشکار در 60 کیلوگرم و حمیدرضا به مصاف هم می روند. کشتکار در وزن 92 کیلوگرم برای کسب مدال طلا برنز کاران به مصاف حریفان خود می روند.

دیدگاهتان را بنویسید