ایران زیر سایه خورشید وجود کاروان های خادمان رضوی در 2000 نقطه کشور


ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844038

در این دهه کرامت، 65 کاروان زیر سایه خورشید با 11 هزار برنامه، ایران اسلامی را به رایحه معطر رضوی معطر می کنند تا همه عاشقان حضرت رضا (ع) با هر فاصله ای از معبد ملکوتی آن حضرت. رضا (ع) در مشهد از راه دور عابد این آستان باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آستان نیوز، همزمان با دهه کرامت نشست خبری کاروان های زیر آفتاب در تهران برگزار و جزئیات آن روشن شد.

ایجاد جریان عبادت در سراسر کشور
مدیرکل اجرایی جوانان آستان قدس رضوی در این نشست گفت: کاروان هایی در سایه خورشید برای پیوند امت با امام رضا (ع) و امکان عبادت از راه دور امام رئوف برای همه عاشقان در نظر گرفته شده است. هدف اصلی این کاروان هاست. مختاری افزود: این کاروان ها علاوه بر اینکه حال و هوای حرم رضوی را به نقاط مختلف کشور منتقل می کنند، در واقع پلی برای ایجاد وحدت بین مردم هستند و می بینیم که امام رضا (ع) عاشقان با کاروان های زیر آفتاب با هم متحد شده اند و بندگان پیامبر پذیرا هستند.

به 2000 نقطه از ایران سفر کنید
مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان‌کد رضوی به نقل از آمار کاروان‌های امسال گفت: توسط خادمان محقق می‌شود.

به جاهایی می رویم که مردم کمتر به عبادت دسترسی دارند
وی افزود: تلاش می کنیم به مکان هایی که ساکنان آن امکان حضور در مشهد را ندارند یا امکان حضور ندارند مانند بیمارستان ها، آسایشگاه ها، زندان ها، مناطق مرزی و نظامی، علمی، دانشگاهی، حوزوی، کشتی های جنگی و همچنین حضوری برویم. ایلات و عشایر مناطق دورافتاده و صعب العبور.

حمایت از آزادی زندانیان و آزادی دهها محکوم به اعدام
مختاری همچنین به برخی برنامه های کاروان های زیر سایه خورشید اشاره کرد و گفت: برنامه اصلی این کاروان ها ایجاد فضای عبادی در سراسر کشور است و همچنین از دیگر اقدامات خادمان امام رضا(ع) از جمله میانجی گری برای آزادی اسرا است. غذا دادن به زندانیان، توزیع بسته های زنده، جمع آوری کمک های مالی برای جهیزیه و سایر اقداماتی که طی آن چندین زندانی محکوم به اعدام اعدام و به زندگی بازگردانده شدند.
وی با بیان اینکه معجزات زیادی در کاروان های خورشید رخ می دهد، بیان کرد: معجزات امام رضا(ع) تنها به شفای بیماران خلاصه نمی شود و بسیاری از حوادث و برکات امام رئوف را می توان در این کاروان ها مشاهده کرد که البته طبق برخی ملاحظات، ما جزئیات این معجزات را درست نمی دانیم.

گسترش فعالیت کاروان در پی هتک حرمت اخیر
مدیر مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی افزود: امسال تحت تأثیر هتک حرمت حرم امام رضا(ع) تلاش می کنیم فعالیت های گسترده تری و با شعار ایران در سایه انجام دهیم. ‘. خورشید «در نقاط مختلف کشور حضور دارد، عشق و ارادت مردم ایران اسلامی را به امام هشتم (ع) نشان دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید