این افراد در خرداد ماه یک میلیون و 400 تومان یارانه نقدی دریافت می کنند

این افراد در خرداد ماه یک میلیون و 400 تومان یارانه نقدی دریافت می کنند

کمک هزینه نقدی مبلغ مشخصی برای همه افراد نیست. یارانه نقدی بیستم هر ماه به حساب یارانه بگیران واریز می شود.
این افراد در خرداد ماه یک میلیون و 400 تومان یارانه نقدی دریافت می کنند

به گزارش مانیبان، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: از مجموع 579 خانوار، 514 خانوار دوقلو، 52 خانوار سه قلو و 3 خانوار چهار قلو از خدمات حمایتی اجتماعی استان بوشهر بهره مند می شوند.

حسین اسدیراد ظهر امروز در اعتراض به تعدد خانواده ها در بوشهر گفت: بهزیستی برای کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و کمک به تسهیل روند رشد و آموزش متوازن به خانواده های دارای فرزند خدمات ارائه می کند. بسیاری از فرزندان و تامین بخشی از هزینه های مالی این خانواده ها، مراقبت های اجتماعی خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

علاوه بر 400 هزار تومان، 660 هزار تومان به مستمری بیماران اضافه شد

وی از پرداخت مستمری به چند قلو تا شش سالگی خبر داد و ادامه داد: فرزندان بسیاری از خانواده ها در صورت بیکاری تا پایان سن از خدمات اخذ مستمری، مشاوره و صندوق های خوداشتغالی بهره مند می شوند. از شش

2000 دلار در ماه با انجام کارهای ساده

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به بهره مندی 579 خانوار چند فرزند از خدمات اجتماعی استان بوشهر، گفت: از مجموع 579 خانوار، 514 خانوار دوقلو، 52 خانواده سه قلو و 3 خانوار چهار قلو تحت پوشش اجتماعی هستند. حمایت کردن.

اسدی راد با بیان اینکه پرداخت مستمری چندقلوها بر اساس تعداد خانوار آنها است، افزود: خانواده های دارای دوقلو در یک خانواده 4 نفره ماهانه یک میلیون و 400 هزار تومان، خانواده 5 نفره یک میلیون و 716 هزار تومان دریافت می کنند. و خانواده های دارای سه قلو به بالا نیز مبلغ یک میلیون و 716 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در عین حال در گفت‌وگویی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در کشور افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در استان بوشهر نزدیک به 30 سال است و میانگین فاصله ازدواج تا تولد 5 سال است.

قاسم برجویفر، بوشهر را چهارمین استان نابارور کشور می داند و می افزاید: بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه 16 درصد از زوج های متاهل کشور با مشکل ناباروری مواجه هستند.

وی از کاهش جمعیت خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال 1480 و بر اساس زاد و ولد، جمعیت کشور رو به کاهش است.

برجویفرد از افزایش جمعیت سالمندان خبر داد و افزود: هزینه نگهداری از سالمندان بالاست و در صورت ادامه همین روند جمعیتی مطمئنا در آینده با مشکلات بسیار بیشتری مواجه خواهیم شد./تسنیم

سخنگوی سازمان هدفمندسازی کمک‌های بلاعوض درباره علت توقف کمک نقدی برخی خانوارها در اردیبهشت‌ماه توضیح می‌دهد: اگر فردی دهک دهم باشد یا از دهک‌های اول و سوم به دهک‌های چهارم تا نهم برود، میزان یارانه وی افزایش می‌یابد. تغییر کند یا ممکن است فسخ شود.

این در حالی است که یارانه نقدی اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است که باز هم صدای گروهی را درآورد؛ برخی می گویند یارانه آنها به طور کامل متوقف شده است و گروهی دیگر از کاهش یارانه از 400 هزار تومان به 300 هزار تومان گلایه دارند. اما دلیل آن چیست؟ سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در این خصوص به تجارت نیوز گفت: تغییر اعشار دلیل اصلی قطع یارانه نقدی برخی خانوارهای ایرانی بوده است.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در پاسخ به این سوال که چرا یارانه گروهی از خانوارها حذف یا کاهش یافته است، به تجارت نیوز گفت: عشریه یک موضوع پویا است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه در یک مورد انجام می شود. پایه ماهانه. اگر فرد از دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، میزان یارانه وی تغییر می کند یا ممکن است کاهش یابد.

وی افزود: اگر یارانه گروهی متوقف شود به این معناست که در دهک دهک جدید معاونت اجتماعی در دهک دهم قرار می گیرند و بنابراین مبلغی به حساب آنها واریز نمی شود.

حسینی درباره دلیل عشریه ماهیانه نیز گفت: برخی از سرپرستان خانوار درخواست بررسی کردند و گروهی نیز اخیرا ثبت نام کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم برای پیگیری تعلیق کمک هزینه خود به کجا باید مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در صورتی که کمک هزینه فردی قطع شده باشد، می توانند با سامانه پشتیبانی معاونت مراقبت های اجتماعی تماس بگیرند یا شخصاً موضوع را پیگیری کنند.

حسینی افزود: اگر درآمد فردی از 400 هزار تومان به 300 هزار تومان کاهش یابد، عشر او تغییر کرده و در نتیجه باید با وزارت رفاه اجتماعی تماس بگیرد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: اما وقتی کمک های مردمی متوقف می شود به این معناست که تراکنش های مالی، درآمدها و دارایی های آنها در حال بررسی است.

کشفی با اشاره به اینکه مستمری تنها بخشی از خدمات حمایتی این نهاد است، تصریح کرد: مددجویان این نهاد از خدمات اشتغال، درمان، مسکن، مشاوره، جهیزیه، تسهیلات قرض الحسنه و سایر موضوعات حمایتی بهره مند می شوند.

وی مستمری بیماران مجرد را 660 هزار تومان، 2 نفر 936 هزار تومان، 3 نفر را یک میلیون و 308 هزار تومان، 4 نفر را یک میلیون و 680 هزار تومان و 5 نفر را 2 میلیون و 64 هزار تومان عنوان کرد. افزود: این مبالغ بدون یارانه ماهیانه 300 تا 400 هزار تومان است.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان اینکه این کمیته خدمات مهمی را به همه مددجویان کمیته امداد ارائه می کند، گفت: با مساعدت شورای اسلامی، هزینه های آب و برق خانواده های کمیته امداد از جمله آب، برق و… گاز، تا سقف مدل مصرفی از پرداخت معاف است.

یارانه حمایتی معیشتی مرحله یکصد و چهل و هفتم براساس کاهش اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24 روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه قابل برداشت است.

بر این اساس اگر سرپرستان خانوار جزو دهک های اول تا سوم باشند به ازای هر نفر 400 هزار تومان و اگر جزو دهک های چهارم تا نهم باشند به ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

در صورتی که سرپرستان خانوار از فاکتور الکترونیکی استفاده نکرده باشند، می توان کل مبلغ یارانه را برای آنها برداشت کرد و در صورت استفاده، همان مبلغ از یارانه خانوار کسر و مابقی مبلغ به حساب واریز می شود. حساب سرپرست خانوار

در صورتی که سرپرستان خانوار قبلاً وام 10 میلیون ریالی از محل تاج دوم اخذ کرده باشند، مابقی اقساط این تسهیلات از مبلغ واریز شده به حساب آنها کسر می شود.

همچنین سرپرستان خانوارهایی که امکان اعزام به عتبات عالیات (اربعین) اعطا شده است، متناسب با حجم خانوار از حساب آنها کسر می شود.

در این مرحله سرپرستان خانوارهایی که ثبت نام کرده اند، در صورتی که از دهک اول تا نهم در آزمون مجتمع انجام شده توسط وزارت رفاه باشند، طبق رتبه دهی اعلام شده، یارانه اردیبهشت را دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطرنشان می شود سرپرستان خانوارهایی که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه 1401 قطع شده و درخواست رسیدگی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به بررسی انجام شده توسط وزارت رفاه ثبت کرده اند. جزو دهک های اول تا نهم بودند که در صورت داشتن یارانه از اردیبهشت 1402 طبق اعشار اعلام شده یارانه دریافت خواهند کرد.

متقاضیان برای بررسی عشر اعلام شده می توانند به سامانه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا برای ثبت نام و یا پیگیری درخواست خود با شماره 09200006369 تماس بگیرند.

ثبت نام برای افرادی که هنوز کمک هزینه نقدی دریافت نکرده اند یا متقاضیان جدید کمک هزینه هستند ادامه دارد. این افراد می توانند با مراجعه به سایت پنجره خدمات هوشمند ملی به نشانی https://my.gov.ir خانوار خود را ثبت کنند. برای ثبت نام در این سامانه همراه داشتن شماره تلفن همراه نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره حساب بانکی سرپرست خانوار متقاضی جدید الزامی است. یا بازمانده یارانه. تمامی افراد می توانند برای اطلاع از وضعیت فعلی یارانه مسکن کد دستوری ##43857*4* (4 ستاره، 4 ستاره، کد ملی مربع 43857) را با شماره تلفن همراه خود شماره گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید