این بند از تبدیل شدن ساپینتو به استراماچونی جلوگیری می کند

این بند از تبدیل شدن ساپینتو به استراماچونی جلوگیری می کند

بعد از ناکامی استقلال مقابل پرسپولیس و از دست دادن جام قهرمانان، همه چیز برای پایان همکاری با ریکاردو ساپینتو مهیا بود چرا که استقلال قبل از آن لیگ برتر را از دست داد.

از سوی دیگر رفتار سرمربی آبی پوشان در طول فصل با اتفاقاتی که در فینال جام حذفی رخ داد، دست به دست هم داد تا دیگر شرایط ماندن سرمربی پرتغالی در دسترس نباشد. در چنین شرایطی اما یک بند در قرارداد آن مربی می تواند کمک بزرگی به استقلالی ها کند تا سرمربی خود نتواند به دنبال غرامت باشد.

سرمربی استقلال ماه هاست که از این باشگاه پولی دریافت نکرده و حالا مبلغ قابل توجهی بدهکار است. طبق قانون فیفا، اگر پرتغالی پس از تعویق قسمت دوم استقلال، مانند آندره آ استراماچونی، ایران را ترک کند، علاوه بر اینکه بتواند یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند، مبلغ قابل توجهی نیز به عنوان غرامت دریافت خواهد کرد. اصلا شاید به این شرایط می رسید که کل مبلغ قرارداد دو ساله اش را به عنوان استراماچونی دریافت کند اما او ماند و به کارش ادامه داد.

در قرارداد مربیان خارجی بندی وجود دارد که فیفا آن را تایید کرده است. بر اساس این بند، از آنجایی که ریکاردو ساپینتو ترجیح داد در ایران بماند و علیرغم تاخیر در دریافت دستمزد خود استقلال را ترک نکند، اکنون نمی تواند با توجه به این تاخیر و در صورت تحقق خواسته های سرمربی خود از استقلال طلب غرامت کند. مربی در روزهای آینده اگر پرداخت کند همه چیز تمام می شود و داستان استراماچونی درباره ساپینتو تکرار نمی شود. اما اگر استقلال نتواند مطالبات سرمربی خود را پرداخت کند، آن مربی هم می تواند طلب غرامت کند.

دیدگاهتان را بنویسید