این ستاره پرسپولیس واقعا بازیکن خوبی است و من را شگفت زده کرد

این ستاره پرسپولیس واقعا بازیکن خوبی است و من را شگفت زده کرد

اسماعیل حلالی یکی از باتجربه ترین بازیکنان تاریخ دربی پایتخت است. پیشکسوت پرسپولیس 13 بار در دربی به میدان رفت و تنها یک شکست را متحمل شد. این روزها با حلالی درباره شرایط پرسپولیس صحبت کردیم و البته کمی خاطره بازی کردیم. در ادامه می توانید سخنرانی های حلال را بخوانید.

وضعیت پرسپولیس در آستانه دربی را چگونه ارزیابی می کنید؟

فکر می کنم شرایط پرسپولیس خوب است و بچه ها آماده هستند تا مقابل استقلال نمایش خوبی داشته باشند. درست است که پرسپولیس 3 امتیاز بسیار مهم را در آبادان از دست داد، اما این دیدار بهترین عملکرد پرسپولیس در این فصل بود و از نظر فنی تیم ما عالی کار کرد. اگر بدشانسی نبود، پرسپولیس می توانست 3 امتیازی شود و حالا 3 امتیازی شده بود. با این حال او برای دربی پرسپولیس فقط به دنبال برد است و باید متفاوت از دربی های قبلی به خصوص دربی نیم فصل اول بازی کند. تساوی یا شکست می تواند پرسپولیس را به طور کامل از قهرمانی خارج کند پس قطعا پرسپولیس برای برد بازی خواهد کرد.

فکر می کنید ما شاهد بازی جوک خواهیم بود؟

فکر نمی‌کنم اینطور باشد، اما فکر می‌کنم بازی کاملاً جذاب و پر استرس خواهد بود. استقلال در دفاع عملکرد خوبی داشت و به دربی آمد تا ابتدا بازی پرسپولیس را خراب کند و از تیم ما برای بازی مجوز بگیرد. امیدوارم پرسپولیس با برنامه و با آرامش کامل و تلاش زیاد بازی خود را به حریف دیکته کند و 3 امتیاز را بگیرد.

یکی از ابهامات موجود در ترکیب تخت جمشید مربوط به فضای داخلی در است. کدام دروازه بان را برای دربی ترجیح می دهید؟

به نظر من فرقی نمی کند کدام دروازه بان در دروازه باشد. معتقدم در دربی توپ های زیادی به خانه ما نمی آید و هم شانس و هم گوهری می توانند در این دیدار بازی کنند.

عملکرد شیرزاد تامیروف را در دو دیدار اخیر چگونه دیدی؟

عالی بود. او واقعا بازیکن خوبی است و من را شگفت زده کرد. او هم دونده است و هم تیرانداز. او به مدافعان فشار زیادی وارد می کند و به نظرم پرسپولیس خیلی مفید است.

رضیان را در چند بازی اخیر چگونه دیدی؟

رامین از زمانی که به سمت راست پرسپولیس آمد خیلی فعال بود. رامین بازیکن بزرگ و باتجربه ای است و به نظرم می تواند تاثیر زیادی در دربی داشته باشد.

در دربی های زیادی بازی کردی. کدام بازی را از دربی بیشتر به یاد دارید؟

13 بار در دربی بازی کردم و فقط یک بار شکست خوردم. در دیداری که باختیم، در همه دربی ها تمام تلاشم را کردم. همان بازی را یک بر صفر باختیم و با یک گل علیرضا اکبرپور به راحتی توانستیم استقلال را ببریم و حتی دو شوت بزنیم. خاطرات خوبی از این مسابقه ندارم اما خیلی خوب بازی کردم. اولین دربی من روز خداحافظی فرشاد پی بود که استقلال را با 3 گل بردیم. به جرات می توانم بگویم در این دیدار باید 6 گل برای استقلال می زدیم که متاسفانه فقط 3 گل خوردیم. همه دربی ها پر از خاطرات تلخ بود اما خوشحالم که خاطرات شیرین او برای من خیلی بیشتر بود و خدا را شکر می کنم.

شما هم در این بازی جنجالی D-79 حضور داشتید. از این بازی برایمان بگویید.

به یقین می توانم بگویم این دیدار از نظر فنی یکی از بهترین بازی های تاریخ دربی است. هر دو تیم فوتبال خیلی خوب بازی کردند، اما ما واقعا تیم برتر زمین بودیم. اگر بازی به جنگ و حواشی نمی رفت، تیم را می بردیم. در مورد درگیری ها هم باید بگویم که من فقط بازیکنان را جدا کردم و اصلا وارد درگیری نشدم. بعد از بازی که 4 بچه بازداشت شدند، با آنها رفتم تا تنها نمانند. حمید استیلی و عاقبت رفعت از تیم ما و محمد نوازی و پرویز برومند آن شب از استقلال به بازداشتگاه رفتند و من هم به خاطر دوستی با آنها رفتم اما بعد از تعهد آزاد شدند و همه چیز به خیر و خوشی تمام شد.

یکی دیگر از دربی های معروفی که در آن شرکت کردی و البته اخراج شدی، بازی ای بود که پرسپولیس در آن 9 شد. آیا واقعاً کسی به شما توصیه کرده است که استقلال بازی را کنار بگذارید یا به هدف خود نزدیک شوید؟

این حرفه ها فقط به خاطر ضعفشان است. من قاطعانه می گویم که این شایعات کاملاً نادرست است. در این بازی 9 نفر بودیم، اما بچه ها تا 20 نفر دویدند تا بازی را انجام ندهیم. همین فرهاد مجیدی که سرمربی فعلی استقلال است در دقایق پایانی یکی یکی بازی را خراب کرد. ما دو گل به استقلال زدیم. به جرات می توانم بگویم استقلال تا صبح نتوانست به ما گل بزند و اگر 30 ساعت دیگر بازی ادامه داشت بچه ها اجازه گلزنی به ما نمی دادند. اخراج من هم در این بازی داستان جالبی دارد. خدا رحمت کند نادر محمدانی را که کاپیتان ما بود. نادر سه روز قبل از بازی سهامی را که همسرش از انگلیس فرستاده بود به من نشان داد و گفت این سهام باید پا جای پای استقلالی ها بگذارد. استوک نادر نیز پیچ های بلندی داشت و نادر روز قبل از مسابقه آن را با انبردست سفت کرد. خب من هم با دیدن این صحنه ها از کاپیتان تیم هیجان زده شدم و چند دقیقه بعد از اخراج نادر دچار اشتباه شدید شدم و از بازی اخراج شدم. این صحنه هم یکی از خاطرات تلخ من از دربی است اما بچه ها با شور و شوق بازی کردند و اجازه ندادند استقلال گل بزند.

دیدگاهتان را بنویسید