این چیز عجیبی روی اعصاب استقلالی ها است

این چیز عجیبی روی اعصاب استقلالی ها است

پیروزی استقلال در هفته آخر دور اول این تیم را با 35 امتیاز به عنوان صدرنشین بیست و یکمین دوره لیگ برتر معرفی کرد.

بیژن طاهری بازیکن و مربی سابق استقلال در گفت و گو با خبرورزشی درباره آخرین دیدار این تیم یعنی پیروزی استقلال در میزگرد و برگزاری مسابقات لیگ برتر بدون کمک داور ویدیویی اظهاراتی را بیان کرد.

استقلال در نهایت قهرمان شد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

باید خدا را شکر کنیم و به همه بچه های تیم اعم از کادر فنی و بازیکنان تبریک بگوییم. اما همانطور که می گویند این قهرمانی ها به کسی پاداش نمی دهد و جایی ثبت نمی شود. این قهرمانی یا تاپ فقط یک نام و یک عنوان است. در باد این مشکلات نباید زیاد بخوابید. ماجرای استقلال تازه شروع شده و دوران سخت و سختی را برای بازگشت پیش رو داریم.

بازی با نفت مسجد سلیمان چطور بود؟

خدا را شکر نتیجه بازی نشان داد استقلالی ها هیچ مسابقه ای را دست کم نمی گیرند و نسبت به همه حریفان وارد زمین می شوند و نگاهی به جایگاه تیم ها در جدول ندارند.

شرایط میزبانی نفت مسجد سلیمان خوب بود؟ یادمان هست مشکلاتی در اراک باعث ناراحتی کادر فنی استقلال شد؟

اتفاقاً اینجا همه چیز خوب بود. فضای عالی و منظم. معمولا مسابقاتی که آقای جلال مرادی رهبری می کنند به بهترین شکل برگزار می شود. ممنون از میزبانی باشگاه نفت مسجد سلیمان.

آیا هوادارانی در کوه های اطراف نشسته بودند؟

آره. واقعاً جای تاسف است که درهای ورزشگاه ها به خاطر تاج به روی هواداران باز نیست. شرمنده هواداران استقلال هستیم. آنها ساعت ها در اهواز منتظر ما بودند و تیم برای دیدن بازیکنان در فرودگاه به آنجا رفت. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری لعنتی ریشه کن شود تا درهای ورزشگاه به روی هواداران باز باشد.

ضربه زبیر به نیک نفس از مرز گذشت یا نه؟

بله رد شد و گل شد اما متاسفانه ضربه نیکونفس توسط استقلالی ها گل حساب نشد. بعدها دیدیم که تبدیل به گل شد.

اگر بازی مساوی بود چقدر برای استقلال مهم بود؟ آیا کمک نکردن داوران ویدیویی به ضرر استقلال نیست؟

این اولین بار نیست که این اتفاق می افتد و مطمئنا آخرین بار نیست. درست است که با گل های زیادی بازی را بردیم، اما اگر بازی مساوی و کار مساوی می شد، این ضربه و این گل سر و صدای زیادی به پا می کرد. متأسفانه آنقدر صحبت شده که چرا VAR نداریم که بحث برای مسئولان کثیف شده و هیچکس توجهی نمی کند. در نیم فصل که دروازه ها کوچکتر نیست، VAR می تواند به ضرر بسیاری از تیم ها باشد و یا بالعکس می تواند سرنوشت یک تیم را در بحث سقوط یا قهرمانی رقم بزند.

چرا در ایران از چنین سیستمی استفاده نمی شود؟

این هم سوال ماست. وقتی همه کشورهای صاحب فوتبال از این سیستم استفاده می کنند، چرا ما در ایران آن را نداریم؟ این عیب چیست؟ ما در لحظه شوت نفهمیدیم که توپ تبدیل به گل شد و با سرعت کم آن را دیدیم. مطمئناً کمک داور در این مرحله، در این سرعت بالای توپ، متوجه نشد، اما وقتی فناوری در چنین مواقعی به کمک مردم می آید، چرا از آن استفاده نکنیم؟ آوردن چنین نظامی به خدا چندان دشوار نیست که وزرا از آن صحبت کنند. امیدوارم هر چه زودتر VAR را بیاورند، زیرا ما خودمان از نبود VAR در بحث داوری و پنالتی هایمان آسیبی ندیده ایم. مسئولان لطفا در نیم فصل دوم این موضوع را در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید